فروشگاه شعبه پاسداران 09124946733
مقالات

مناسب سازی سرویس بهداشتی و توالت منزل برای سالمندان

سرویس بهداشتی منازل یک از مهمترین بخش های خانه می باشدکه به دلیل استفاده از مواد سخت و برنده مانند آینه ، شیر الات و کاشی و سرامیک در آن ، از اهمیت ویژه ای در بحث ایمن سازی منازل جهت استفاده سالمندان ، بیماران و معلولین برخوردار می باشد. افتادن و سر خوردن سالمند در سرویس بهداشتی به دلیل وجود این مواد ، باعث اسیب های جدی به سالمندان خواهد شد . در این مقاله به نحوه ایمن سازی و وسایل مرد نیاز جهت مناسب سازی محیط سرویس بهداشتی و توالت منازل پرداخته می شود.

استفاده از دستگیره های کمکی سالمند برای حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط

با استفاده از دستگیره های کمکی سالمند در توالت ، شخص معلول ، بیمار و یا سالمند می تواند با کمک آنها ، به آسانی و با حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط و افتادن بر روی توالت فرنگی و یا صندلی توالت فرنگی بنشیند و پس از اتمام کار از روی توالت فرنگی بلند شود . دستگیره های کمکی سالمند معمولا به دیوار کنار توالت نصب می شوند

با ناتوانی جنسی چه کنم ؟ راهنمای ساده و بی پرده برای آقایان

سوالات رایج آقایان در مورد پروتز الت کلوپلاست

فن آوری های نوین در حوزه سالمندان

با افزایش جمعیت سالمندان در جوامع و مواجه با پدیده سالمندی جامعه ، کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند تا با به کارگیری فن آوری های نوین در حوزه سالمندان شرایط لازم در راستای افزایش استقلال سالمندان و فعال کردن آنها در اجتماع را به وجود آورند.

به چه دلایلی می بایست از سالمند در منزل نگهداری کنیم ؟

هزینه های بالای نگهداری سالمندان در بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان و نقش مخرب روحی که این مراکز در سلامت روحی و روانی شخص سالمند ایفا می کنند بسیاری از خانواده ها را به این نتیجه رسانده که از سالمند خانواده خود در محیط منزل پذیرایی کنند.

چگونه سالمندان بیمار را از رختخواب بیرون آوریم ؟

نگهداری سالمندان در محیط خانه نیازمند آموزش صحیح مراقبت از سالمند درمنزل توسط شخصی که وظیفه نگهداری از سالمند بیمار را بر عهده گرفته است ؛ می باشد . شما با آموزش صحیح این فنون در کنار استفاده از وسایل کمکی و توانبخشی در حوزه نگهداری سالمندان در منزل خواهید توانست محیطی ایمن برای سالمندان و مراقب در محیط خانه فراهم آورید و از فشار ها و آسیب های جسمی و روانی که سلامت شما به عنوان مراقب و همچنین شخص سالمند را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری سالمندان در مراک

نقش فعالیت های مذهبی در دستیابی افراد به سالمندی سالم

با بالارفتن سطح سلامت جامعه و به طبع آن طول عمر بیشتر افراد ، بافت جمعیتی جوامع با افزایش سن رو به رو شده است . با افزایش جمعیت سالمندان ،یکی از مهمترین اهداف در این جوامع، فراهم کردن شرایطی می باشد تا افراد آن جامعه ، به هنگام رسیدن به سن سالمندی از سلامتی لازم برخوردار بوده و در اصطلاح سالمندی فعال ، موفق ، پویا و سالم باشند.

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود کیفیت زندگی سالمندان

استفاده از تکنولوژی در نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل و کنترل و ارزیابی سطح سلامتی آنها می تواند نقش به سزایی ایفا کند . تا بتوان از این افراد در داخل منزل و بدون نیاز به مراکز درمانی و مراقبتی ، نگهداری به عمل آورد . تکنولوژی های روز دنیا بالاخص اینترنت اشیائ می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد .

مناسب سازی محیط خانه جهت زندگانی ایمن سالمند تنها

بعضی از سالمندان مایلند که مستقل و بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. این تصمیم ، فرد سالمند و مراقب را دچار چالش های جدیدی می نماید . عواملی مانند تغییرات جسمانی ، روحی ، ایمنی محیط زیست ، مسائل پزشکی ، مسلئل اقتصادی و سایر معضلات می توانند این تصمیم زندگی تنها سالمند را تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها توانایی فرد سالمند را تحت الشعاع قرار می دهد و اطرافیان را دچار سردرگمی می کند وو سوال مهمی را به وجود می آورد که آیا این فرد قادر است به تنهایی با فاکتورهای ذکر شده مقابله کند ؟ از آنجا که تصم

پیشگیری از افتادن سالمندان در منزل

برای پیشگیری از افتادن شخص که می تواند سبب آسیب های غیر قابل جبرانی مانند شکستن لگن خاصره و یا استخوان های دیگر شود، فرد مراقب می بایستی از هر وسیله استفاده کند.ترس از افتادن باعث کاهش تحرک و یا حتی بی تحرکی در فرد می شود. عدم تحرک خود می تواند خطر افتادن را افزایش دهد و هم چنین منجر به مسائل جدی سلامتی ، مانند ترومبوز سیاهرگ های عمقی ( تشکیل لخته خون مخصوصا در پاها ) کاهش عملکرد کلیه ها ، کاهش متابولیسم و بالاخره کاهش کیفیت حیات شود.

نقل و انتقال سالمندان فاقد حرکت

جهت حرکت دادن فرد از بستر و جا به جا کردن او ، مراقب احتیاج به آموزش و قدرت بدنی دارد. بدون آموزش فرد مراقب به اسانی در معرض اسیب عضلات و استخوان کمر قرار دارد. جهت حرکت کردن فرد از بستر و قرار دادن وی بر روی ویلچر ، مراقب به اموزش توسط پرستار حرفه ای نیاز دارد.

بی اختیاری ادرار چیست و در مورد آن چه کار باید انجام داد ؟

بی اختیاری ادرار چیست و در مورد آن چه کار باید انجام داد ؟

بی اختیاری ادرار به این معنا است که شما کنترل خود را روی یکی از اعضای بدنتان که قبلا عملکرد صحیحی داشته از دست داده اید و این قضیه به یک مشکل برای شما تبدیل شده است . با این وجود ، با داشتن اطلاعات صحیح و منابع مناسب شما می توانید بر این مشکل غلبه کنید . بی اختیاری ادرار قابل کنترل است و در بسیاری از موارد حتی به طور نسبی یا کامل درمان می شود. با استفاده از راه حل هایی که امروزه در دسترس است ، شما قادر خواهید بود ، با کیفیتی همانند دوران قبل از بروز این مشکل ، به زندگی خود ادامه دهید.

 

بی اختیاری ادرار چیست ؟

 

بی اختیاری ادراربه دفع ناخواسته یا غیر منتظره ادرار اطلاق می شود . مقدار ادرار می تواند از یک نشت کوچک که قابل جذب توسط یک لایه نازک پنبه یا پد مخصوص بی اختیاری ادرار است تا حجم های زیادی که به وسایل پیچیده تر نیاز دارد ، متغییر باشد. بی اختیاری ادرار ، هم در مردها و هم در زنها اتفاق می افتد ، اما در زنها شایع تر است و با افزایش سن احتمال بروز بی اختیاری ادرار بیشترمی شود. طبق مطالعه ای که در سوئد انجام شده است ، دوازده درصد از زنان بالای 40 سال برای بر طرف کردن این مشکل به درمان نیاز دارند و  بیش از نیمی از خدمات پرستاری در منزل ، به کسانی داده می شود که دچار بی اختیاری ادرار شدید هستند. فرد مبتلا به بی اختیاری ادرار ، در کنترل قسمتی از بدن خود دچار مشکل می شود که نه تنها کم اهمیت نیست بلکه می تواند آزاردهنده نیز باشد.

 

برخی از زنان ، خویشاوندان و یا دوستان آنها ، بی اختیاری ادرار را نشانه ای از پیری و یا بدتر از آن ، ناتوانی می دانند که منجر به از دست رفتن استقلال فرد می شود. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که فرد استقلال خود را از دست بدهد و تمام فعالیت هایی را که قبلا به راحتی از انجام آنها لذت می برد به دلیل بی اختیاری ادرار کنار بگذارد . درست است که احتمالا این افراد نیازمند تغییراتی در سبک زندگی خود و نیازمند درمان های پزشکی هستند که از لحاظ فیزیکی ، احساسی و حتی اقتصادی ممکن است در زندگی آنها تغییراتی ایجاد کند اما در عین حال حمایتها ، اطلاعات و منابع موجود ، به حل مشکل این افرادی که از بی اختیاری ادرار رنج می برند کمک شایانی خواهد کرد .

 

برخورد افراد با مشکل بی اختیاری ادرار متفاوت است . برای برخی آزار دهنده است ، اما خود را با آن وفق داده و به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهند. اما برای بعضی به مشکلی حاد تبدیل می شود که باعث مختل شدن زندگی و یا حتی کنار گذاشتن فعالیت های اجتماعی و حرفه ای آنها می شود. برخی از خانم ها با موفقیت حتی موارد شدید بی اختیاری را در خود مدیریت می کنند ، در حالیکه برخی دیگر ، با وجود میزان کمی از بی اختیاری ادرار ، فعالیت های خود را محدود می کنند. بی اختیاری ادرار به خودی خود یک بیماری نیست بلکه نشانه ای از وجود یک بیماری زمینه ای است و لذا به دلایل مختلف می تواند اتفاق بیفتد. یکی از آنها سن است اما سن رابطه مستقیم با مشکل بی اختیاری ادرا ندارد. دلایل زیادی برای بروز این مساله می تواند وجود داشته باشد.

 

دلایل بروز بیماری بی اختیاری ادرار

 

  • یائسگی
  • بیماری هایی از قبیل دیابت ، ام اس و سکته
  • جراحات وارد شده به نخاع و یا لگن
  • جراحی لگن
  • درمان هایی که برای سایر بیماری ها انجام می شود
  • چاقی

 

شدت بی اختیاری ادرار در زنان ، پیشرفت ،ن به مرور زمان ، و یا بهبود آن پس از درمان به عوامل مختلفی از جمله سن و سال و وزن بستگی دارد . با افزایش سن ، ماهیچه ها ضعیف می شود و مدت زمان بیشتری لازم است تا فرد بتواند به کمک ورزش ، قدرت ماهیچه ها را بهبود ببخشد ؛ وجود اضافه وزن نیز بی اختیاری استرسی را تشدید می کند.

 

شما با بی اختیاری ادرار چه می توانید بکنید

 

بسیاری از زنان که دارای مشکلات مثانه هستند ، بی اختیاری خود را جدی نمی گیرند . آنها آنقدر نگران مشکل مثانه خود هستند که اغلب فراموش می کنند بی اختیاری خود را با پزشک معالج مطرح کنند و فکر می کنند که برای رفع این مشکل هیچ کاری نمی توان کرد. برای مواجهه با مشکل بی اختیاری ادرار در بزرگسالان ، شخص باید به طور فعالانه پیگیر سلامت خود باشد . می تواند در این راه از حمایت خانواده و دوستانش استفاده کند ، از مشاوره های پزشکی بهره بگیرد ، در مورد راه های مدیریت و درمان مشکل خود آگاهی پیدا کند و در مورد اهداف و اولویت های درمانی و نوع درمان خود تصمیم گیری کند.

 

اگر شما دچار بی اختیاری ادرار هستید نخست باید بدانید که تنها نیستید و در صورت لزوم می توانید از کمک های موثری بهرمند شوید . اگر می توانید ، راجه به این بیماری ، با یک نفر از افراد خانواده یا با یک دوست صحبت کنید . برای بسیاری از زنان بیان مشکل با دیگران ، تحمل آن را آسان تر می کند . از شخصی که فکر می کنید می توانید روی کمک و حمایتش حساب کنید و در پیداکردن راه حل مشکل به شما کمک کند و یا حداقل به صحبت های شما گوش می دهد ، کمک بگیرید. فراموش نکنید که در میان گذاشتن این مساله با شخص دیگری که دچار بیماری بی اختیاری ادرار می باشد می تواند بسیار موثر باشد . برخی افراد ترجیح می دهند به تنهایی بامشکل خود مقابله کنند و خانواده و دوستانشان را در جریان نگذارند. در این شرایط می توان از افراد دیگری از قبیل مشاوران پزشکی ، اجتماعی و ...بهره گرفت.

 

اگر چنین افرادی در دسترس نبودند به یک پزشک مراجعه کنید و مشکل خود را مطرح نمائید . راه حل های آن را یاد بگیرید . پزشک می تواند شما را بررسی و معاینه کند و روش های موجود برای مدیریت و درمان بی اختیاری ادرار را به شما توضیح دهد . این روش ها شامل تغییرات در شیوه زندگی ، تمرین های ورزشی برای قوی کردن ماهیچه های کف لگن ، درمان دارویی ، جراحی و غیره هستند که برخی از آنها بسیار ساده و بدون عوارض جانبی می باشند . برخی از این راه ها توسط پزشک خانواده قابل انجام بوده و برخی از آنها به متخصص نیاز دارد. علاوه بر مراجعه مکرر به پزشک ، شما باید در مورد مشکل خود و راه های درمان آن اطلاعات کسب کنید تا بتوانید به مراقبت از خود کمک کنید ، راهنمایی های پزشک خود را بهتر درک کنید و نیز از درمان هایی که به کار می گیرید نظارت منطقی داشته باشید.

 

ما در تیم همیار پزشکی مدیکال بازار قصد داریم با افزایش آگاهی ، به زنان کشور خود کمک کنیم تا بتوانند علائم بیماری بی اختیاری ادرار را در خود درک کنند و توضیح دهند. با داشتن این اطلاعات شمال بهتر می توانید موقعیت خود را بشناسید و می توانید بر مشکل خود غلبه کنید . نقش پزشک ،انجام معاینه و توضیح راه های موجود است اما نمی تواند برای شما تصمیم بگیرد که کدام راه برای شما بهتر است. متاسفانه بسیاری از افراد به علت نداشتن اطلاعات کافی و یا عدم انتخاب راه حل متناسب با شرایط زندگی خود ، تصمیمات نامناسبی می گیرند. این عدم آگاهی با استفاده از تجربیات دوستان و خانواده ، یا با خواندن آگهی های مربوط به جدیدترین وسیله ها یا روش های درمانی به راحتی قابل جبران است اما در نظر داشته باشید که این مشکل به دلایل مختلف بروز می کند و بهترین روش درمانی آن برای شما می تواند کاملا متفاوت با افراد دیگر باشد. برای گرفتن بهترین تصمیم باید بدانید که چه چیزی برای شما مهم تر است . برای مثال ممکن است یک زن که مراقبت از یک سالمند در منزل را بر عهده دارد تمایل به جراحی نداشته باشد ؛ خانم دیگری ممکن است به جای اینکه یک درمان قطعی اما با ریسک بالاتر را انتخاب کند ، تمایل به بهبود نسبی با ریسک کمتر داشته باشد . در انتخاب روش درمان برای مشکلی مثل بی اختیاری ادرار که به شدت کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد ، لازم است عواقب آن را نیز مد نظر داشته باشید بسته به دلیل بروز بی اختیاری و نحوه درمان انتخابی ، ممکن است به کنترل کامل یا نسبی دست پیدا کنید.

 

اگر بتوانید قبل از انتخاب نوع درمان خود ، مشخص کنید که با توجه به شرایط موجود واقعا چه چیزی برای شما مهم تر است ، قادر خواهید بود که با انتخابی صحیح به نتایج دلخواه خود برسید . قبل از تصمیم گیری می توانید خواسته های خود را را روی کاغذی یادداشت کرده و با دکتر خود مشورت کنیدو مطمئن شوید که بهترین راه را برگزیده اید. همچنین در نظر بگیرید که برای هر راه حل چه میزان زمان باید صرف کرد زیرا ممکن است مجبور باشید تا چندین روش را با هم یا به نوبت انتخاب کنید.بدون توجه به میزان بی اختیاری ادرار ، شما باید هر چقدر که ممکن است در مورد این علامت آگاهی کسب کنید . فعالیت های خود را محدود نکنید و با بی اختیاری ادرار ، به این دلیل که فکر می کنید هیچ راه حلی برای درمان آن وجود ندارد مدارا نکنید. راه حل های زیادی برای غلبه بر این مشکل وجود دارند که انتظار شما را می کشند.

 


نظرات کاربران
ارسال نظر