فروشگاه شعبه پاسداران 09124946733
مقالات

مناسب سازی سرویس بهداشتی و توالت منزل برای سالمندان

سرویس بهداشتی منازل یک از مهمترین بخش های خانه می باشدکه به دلیل استفاده از مواد سخت و برنده مانند آینه ، شیر الات و کاشی و سرامیک در آن ، از اهمیت ویژه ای در بحث ایمن سازی منازل جهت استفاده سالمندان ، بیماران و معلولین برخوردار می باشد. افتادن و سر خوردن سالمند در سرویس بهداشتی به دلیل وجود این مواد ، باعث اسیب های جدی به سالمندان خواهد شد . در این مقاله به نحوه ایمن سازی و وسایل مرد نیاز جهت مناسب سازی محیط سرویس بهداشتی و توالت منازل پرداخته می شود.

استفاده از دستگیره های کمکی سالمند برای حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط

با استفاده از دستگیره های کمکی سالمند در توالت ، شخص معلول ، بیمار و یا سالمند می تواند با کمک آنها ، به آسانی و با حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط و افتادن بر روی توالت فرنگی و یا صندلی توالت فرنگی بنشیند و پس از اتمام کار از روی توالت فرنگی بلند شود . دستگیره های کمکی سالمند معمولا به دیوار کنار توالت نصب می شوند

با ناتوانی جنسی چه کنم ؟ راهنمای ساده و بی پرده برای آقایان

سوالات رایج آقایان در مورد پروتز الت کلوپلاست

فن آوری های نوین در حوزه سالمندان

با افزایش جمعیت سالمندان در جوامع و مواجه با پدیده سالمندی جامعه ، کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند تا با به کارگیری فن آوری های نوین در حوزه سالمندان شرایط لازم در راستای افزایش استقلال سالمندان و فعال کردن آنها در اجتماع را به وجود آورند.

به چه دلایلی می بایست از سالمند در منزل نگهداری کنیم ؟

هزینه های بالای نگهداری سالمندان در بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان و نقش مخرب روحی که این مراکز در سلامت روحی و روانی شخص سالمند ایفا می کنند بسیاری از خانواده ها را به این نتیجه رسانده که از سالمند خانواده خود در محیط منزل پذیرایی کنند.

چگونه سالمندان بیمار را از رختخواب بیرون آوریم ؟

نگهداری سالمندان در محیط خانه نیازمند آموزش صحیح مراقبت از سالمند درمنزل توسط شخصی که وظیفه نگهداری از سالمند بیمار را بر عهده گرفته است ؛ می باشد . شما با آموزش صحیح این فنون در کنار استفاده از وسایل کمکی و توانبخشی در حوزه نگهداری سالمندان در منزل خواهید توانست محیطی ایمن برای سالمندان و مراقب در محیط خانه فراهم آورید و از فشار ها و آسیب های جسمی و روانی که سلامت شما به عنوان مراقب و همچنین شخص سالمند را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری سالمندان در مراک

نقش فعالیت های مذهبی در دستیابی افراد به سالمندی سالم

با بالارفتن سطح سلامت جامعه و به طبع آن طول عمر بیشتر افراد ، بافت جمعیتی جوامع با افزایش سن رو به رو شده است . با افزایش جمعیت سالمندان ،یکی از مهمترین اهداف در این جوامع، فراهم کردن شرایطی می باشد تا افراد آن جامعه ، به هنگام رسیدن به سن سالمندی از سلامتی لازم برخوردار بوده و در اصطلاح سالمندی فعال ، موفق ، پویا و سالم باشند.

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود کیفیت زندگی سالمندان

استفاده از تکنولوژی در نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل و کنترل و ارزیابی سطح سلامتی آنها می تواند نقش به سزایی ایفا کند . تا بتوان از این افراد در داخل منزل و بدون نیاز به مراکز درمانی و مراقبتی ، نگهداری به عمل آورد . تکنولوژی های روز دنیا بالاخص اینترنت اشیائ می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد .

مناسب سازی محیط خانه جهت زندگانی ایمن سالمند تنها

بعضی از سالمندان مایلند که مستقل و بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. این تصمیم ، فرد سالمند و مراقب را دچار چالش های جدیدی می نماید . عواملی مانند تغییرات جسمانی ، روحی ، ایمنی محیط زیست ، مسائل پزشکی ، مسلئل اقتصادی و سایر معضلات می توانند این تصمیم زندگی تنها سالمند را تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها توانایی فرد سالمند را تحت الشعاع قرار می دهد و اطرافیان را دچار سردرگمی می کند وو سوال مهمی را به وجود می آورد که آیا این فرد قادر است به تنهایی با فاکتورهای ذکر شده مقابله کند ؟ از آنجا که تصم

پیشگیری از افتادن سالمندان در منزل

برای پیشگیری از افتادن شخص که می تواند سبب آسیب های غیر قابل جبرانی مانند شکستن لگن خاصره و یا استخوان های دیگر شود، فرد مراقب می بایستی از هر وسیله استفاده کند.ترس از افتادن باعث کاهش تحرک و یا حتی بی تحرکی در فرد می شود. عدم تحرک خود می تواند خطر افتادن را افزایش دهد و هم چنین منجر به مسائل جدی سلامتی ، مانند ترومبوز سیاهرگ های عمقی ( تشکیل لخته خون مخصوصا در پاها ) کاهش عملکرد کلیه ها ، کاهش متابولیسم و بالاخره کاهش کیفیت حیات شود.

نقل و انتقال سالمندان فاقد حرکت

جهت حرکت دادن فرد از بستر و جا به جا کردن او ، مراقب احتیاج به آموزش و قدرت بدنی دارد. بدون آموزش فرد مراقب به اسانی در معرض اسیب عضلات و استخوان کمر قرار دارد. جهت حرکت کردن فرد از بستر و قرار دادن وی بر روی ویلچر ، مراقب به اموزش توسط پرستار حرفه ای نیاز دارد.

درمان انزال زودرس در آقایان بدون استفاده از دارو

درمان انزال زودرس در آقایان بدون استفاده از دارو

 

برخی از مردان همین که الت آن ها با ورودی گرم و مرطوب مهبل تماس پیدا می کند یا پس از یک یا دوبار رفت و برگشت آلت ، در مهبل ، اختیار از کف می دهند و دچار حالت انزال زودرس می شوند. دسته دیگری که اختلال آنان به این شدت نیست ، پس از حدود ده بار رفت و برگشت ، در مهبل ، به اوج لذت جنسی رسیده و دچار انزال می شوند . کسانی که می توانند برای مدت یک یا دو دقیقه خود را نگه دارند و مانع از خروج آب از بدن خود شوند در زمره مردانی قرار می گیرند که اختلال آنها خفیف به شمارمی آید . بعضی مردان هم با اینکه می توانند حدود چهار دقیقه خود را نگه دارند هم گرفتار بی اختیاری انزال محسوب می شوند. تسلط مناسب بر انزال مایع منی هنگامی وجود دارد که مرد تا هنگام رسیدن به اوج تحریک و لذت بتواند ، خودش را نگه دارد ، طوری که وقتی به خودش می گوید : رها کن ، بتواند انزال داشته باشد . 

 

درمان زود انزالی بدون استفاده از دارو

 

  برخی از افراد برای درمان مشکل زود انزالی خود متوسل به استفاده از قرص هایی می شوند که باعث تاخیردر انزال می شود . استفاده از این قرص ها شاید برای مدت کوتاهی باعث بر طرف شدن این مشکل شود ولی در دراز مدت اثر خود را از دست داده و عوارض شدید و جبران ناپذیری را به همراه خود خواهد داشت . توصیه ما آن است که اگر از بیماری خاصی از قبیل فشارخون و یا دیابت رنج می برید قبل از استفاده از این قرص ها حتما با پزشک خود مشورت کنید . استفاده از اسپری تاخیری و یا کاندوم های تاخیری گزینه های دیگری است که برخی  پیشنهاد می کنند. استفاده از این ابزاربه دلیل وجود لایه ای از لاتکس در کاندوم و یا وجود مواد بی حس کننده در اسپری ، آنچنان که باید به شما لذت نزدیکی را نداده و برای طرف مقابلتان هم می تواند حساسیت هایی پوستی به وجو آورد   مردانی که به عارضه زود انزالی مبتلا می شوند ، افرادی می باشند که دارای میل جنسی بوده و حالت نعوظ در ایشان به وجود می آید . این افراد تا به اینجا از سلامت جنسی برخوردار می باشند . مشکل این افراد آن است که پس از به وجود آمدن حالت نعوظ و نزدیکی با شریک جنسی ، از توانایی لازم در حفظ نعوظ و جلوگیری از انزال ، قبل از اینکه شریک جنسی ایشان به مرحله ارگ اسم برسد را دارا نمی باشند . مردانی که با مشکل زود انزالی مواجه هستند از در میان گذاشتن مشکل خود با دیگران احساس شرم می کنند . بهترین کار در این زمان مراجعه به پزشک متخصص می باشد . پزشکانی که می توانند در این رابطه به شما کمک کنند پزشک متخصص اورولوژی و یا در برخی موارد روانپزشکان می باشند . بسیاری از موارد زود انزالی در آقایان جنبه روانی و عصبی دارد و شاید با توصیه های یک سکستراپیست متخصص به راحتی این مشکل بر طرف شود . یک سکستراپیست متخصص ، بدون هیچ پرده ای با شماگفتگو خواهد کرد تا دلیل اصلی این علرضه را در شما شناسایی کند. 

 

سوالات رایجی که در خلال گفتگو برای یافتن دلیل زود انزالی مردان پرسیده می شود ؟ 

 

  • تا چه اندازه با همسر خود جور هستید . همسر شما تا چه اندازه برای شما جذاب است . همسر شما تا چه حد در رابطه جنسی احساس راحتی می کند و نگرش ایشان نسبت به رابطه ی جنسی چگونه است ؟ 
  • آیا کنترل انزال در جریان استمنائ آسان تر است ؟ قبل از وقوع انزال خود تحریکی چه مدت به طول می انجامد ؟ 
  • انزال در چه مرحله صورت می گیرد ؟ مثلا قبل از دخول مهبلی یا بلافاصله بعد از دخول ؟ 
  • هنگامی که انزال سریعا اتفاق می افتد همسر چه پاسخی می دهد ؟ 
  • در حال حاضر چه روش هایی برای به تاخیر انداختن انزال مورد استفاده قرار می کیرد ؟ کدام روش ها بهتر است ؟ 
  • قبل و در جریان دخول چه افکاری به ذهن خطور می کند ؟ 
  • آیا عوامل دیگری موجب تشدید مشکل می شوند؟ 

 

ما در اینجا به معرفی چهار راهکار موثر در کنترل انزال بدون استفاده از دارو در آقایان می پردازیم . 

 

  • گام اول :  روش فشردن آلت و روش حالا - بس برای جلوگیری از انزال زودرس در آقایان 

 

دو راهکار موثر وجود دارد که به صورتی منظم موجب می شود آگاهی حسی مردها به آلتشان بیشتر شود ، که برای درمان اختلال آنان بسیار ضروری است . نام این دو راهکار یکی فشردن آلت یا همان چلاندن ، و دیگری تحریک حالا - بس است . 

در روش فشردن ، به مرد آموزش می دهند که با همکاری جفتش ف که آلت او را در دست می فشارد ، بر احساس آلت خود تمرکز کند . به این ترتیب که وقتی مرد نزدیک به انزال است ، جفتش آلت او را در دستش مشت می کند و می فشارد تا جایی که حالت نعوظ کمی از بین برود . 

روش حالا - بس همان هدف را به این ترتیب دنبال می کند که زن ، آلت مرد را تا مرز رسیدن انزال نوازش می کند و با شنیدن بس از نوازش آلت دست می کشد . هر دو روش بسیار کارساز و کارامد است ، اما به نظر می رسد روش حالا - بس به دو علت امتیاز بیشتری از روش فشردن داشته باشد . اول اینکه مردها چون می ترسند فشردن آلت به آنها آسیب بزند تمایلی به این کار ندارند و بسیاری از زنان نیز از این کار خوششان نمی آید . در عوض ، نوازش آلت بسیار طبیعی تر از فشردن آن است . دوم اینکه ، برای رسیدن به دخول طبیعی ، روش حالا- بس راحت تر و طبیعی تر است . 

 

  • گام دوم :  تمرین حالا - بس در شرایط پهلو به پهلو و تسلط مرد 

 

پس از پیدا کردن تسلط ، در شرایط مرحله حالا - بس در وضعیت دخول از پهلو فرا می رسد . بیشتر مردها متوجه می شوند در شرایط خوابیدن روی زن ، با سرعت بیشتری به هیجان می ایند و زودتر به اوج نزدیک می شوند ، رد شرایط خوابیدن روی همسر و تلاش رو به پایین ، کنترل بر انزال به بدترین حالت می رسد . به همین علت توصیه به  تمرین ها برای یادگیری در وضعیت دخول از پهلو صورت می گیرد که برای بیشتر مردها ساده تر از هر شرایط دیگری است . 

زن و شوهر عشق بازی و پیش نوازی معمول خود را انجام می دهند و اگر هر دو مایل باشند تحریک آلت با دست را تا جایی ادامه می دهند که آلت کاملا بر افراشته شده ولی به مرز انزال بی اختیار نرسد . در این حالت مرد به پهلو دراز می کشد و حتی چشمان را می بندد تا هیچ چیز تمرکزش را روی تمرین حالا - بس به هم نزند. در این حال زن پشتش را مسلط بر ناحیه تناسلی مرد قرار می دهد . در این شرایط مرد آلت را در دست گرفته و به آرامی دخول کرده تا آلت ، رفته رفته وارد وا  ژن شود . 

زن در این شرایط آرام و بدون حرکت قرار می گیرد ، مرد همه حواسش را روی احساس خوشی که از قرار داشتن آلتش در وا  ژن دارد متمرکز می کند . سپس دست هایش را در کنار با سن همسرش قرار داده و همین که احساس کرد بر خودش مسلط است ، او را به طرف جلو می راند و با گفتن حالا ، همسرش حرکت جلو عقب را آغاز می کند و ادامه می دهد تا مرد احساس کند به انزال نزدیک شده و ادامه کار او را به نقطه برگشت ناپذیر می رساند . در این حال ، دست بر ران های همسر می گذارد و با گفتن بس  او را به وضعیت آرام فرا می خواند . همسر در این شرایط دوباره آرام و بدون حرکت می ماند تا از شدت برانگیختگی و هیجان شوهر کاسته شود و احساس کند می تواند دوباره شرایط متحرک را ادامه دهد. در این حال با گفتن حالا از همسرش می خواهد که بار دیگر حرکت جلو - عقب را از سر بگیرد . به این ترتیب ، دو نوبت حرکت عقب - جلو ادامه می یابد و سپس در بار سوم این حرکت ان قدر ادامه می یابد تا مرد به انزال برسد . 

تعداد و طول این تمرین در مردها یکسان نیست . گاهی پس از دو نوبت و در مواردی تا ده نوبت و بیشتر طول می کشد تا مرد با این تجربه آشنا شود و یاد بگیرد احساس های پیش از اوج جنسی خود را در شرایط دخول را دریابد. در این مرحله از تمرین ها مرد تسلط بیشتری بر انزال به دست می آورد و طول تحریک و برانگیختگی او به مقدار مطلوبی افزایش می یابد. 

 

  • گام سوم : کند کردن جریان دخول 

 

هنگامی که مرد و زن ، در وضعیت هم آغوشی دلخواه خود ، از دخول نهایی با راهکار حالا - بس رضایت داشته باشند و در کنترل مرد بر انزال پیشرفت چشمگیری پیدا شده باشد ، می توانند اخرین مرحله یعنی کند کردن جریان دخول به جای 

توقف و حرکت را در پیش بگیرند . در این مرحله ، مرد با آهنگ و شتاب دلخواه دست به دخول می زند و در عین حال بر احساس های خودش تمرکز می کند تا اینکه خود را در مرز رسیدن به اوج جنسی احساس کند . در این حال به جای راهکار متوقف کردن ( که تا اینجا اموخته ) باید دخول را آن قدر کند و آهسته انجام دهد تا از شدت هیجان هایش کاسته شود تا جایی که دوباره احساس تسلط پیدا کند. بسیاری از کسانی که این مرحله از تلاش برای کنترل انزال را تجربه کرده اند از اینکه به همین سادگی با آهسته کرئن آهنگ دخول در این مرحله می توانند بر خود مسلط شوند بسیار خوشحال و شگفت زده شده اند . وقتی شخصی این راهکارها را در خانه با همسرش دنبال کند و نیز پشتیبانی های روان درمانی را در دفتر درمانگر پی بگیرد و به ماجرای مقاومت پی ببرد ، در 95 درصد موارد به تسلط رضایت بخش بر انزال خود دست می یابد . به این معنی که می تواند حدود 14 دقیقه در مرحله  فلات ( پیش از رسیدن به مرز انزال بی اختیار ) بماند ، بی آنکه دست از تحرک بردارد یا حتی آهنگ تحرک خود را تا مرز بر هم زدن آن ، کند و آهسته کند . بر اساس گزارش ها ، نتایج این راهکار به  نسبت نتایج سایر روش های انجام شده ، در این چند سال ، بسیار امید بخش بوده است . 

 

  • گام چهارم : تمرینات کگل 

 

هر چه فرد به زمان انزال نزدیک تر می شود، عضلات لگن دخیل در فعالیت جنسی ( خصوصا عضلات کف لگن ) تحت تنش و انقباضات شدید تر و بیشتری خواهند بود و این خود باعث تشدید تهییج و تحریک جنسی و سریعتر رسیدن به آستانه انزال می شود . با تمرین و ورزش عضلات لگن می توان به تحت کنترل در آوردن انزال نزدیکتر شد . 

ماهیچه شرمگاهی ، ماهیچه بزرگی است که در زمان انقباض باعث کنترل ارادی بیشتری بر عملکرد انزال در آلت می گردد. تعدادی از درمان گران براین عقیده اند که مردان با قوی کردن این ماهیچه از طریق تمرین ، می توانند در زمان رابطه جنسی ،  بیشتر بتوانند بر خودشان مسلط گردند. همچنین این تمرین باعث می شود از احساسات ناحیه تناسلی ، آگاهی بیشتری به وجود آید . 

اولین قدم در انجام این تمرین پیدا کردن ماهیچه شرمگاهی است . به منظور یافتن این ماهیچه باید ماهیچه بین ران ها را منقبض نموده ، در همین حال نفس عمیق بکشید و تا زمانی که در ناحیه مقعد و آلت احساس سفتی شود نفس ، حبس بماند. همچنین می توان با متوقف کردن جریان ادرار در زمان ادرار کردن این ماهیچه را یافت . این کار چند بار تکرار شده و به این ترتیب می توان از عضله ای که به هنگام توقف ادرار منقبض شده است آگاه شد . وقتی که ماهیچه شناخته شد ، بهتر است در مکانی خلوت تکلیف ذیل را انجام دهید . ابتدا دراز کشیده و برای چند لحظه آرام گرفته ، سپس عضله احساس شود. سپس در حالت آرام نفس را بیرون داده و عمل انقباض ماهیچه ، چندین بار تکرار شود . سپس در حالت آرام نفس را بیرون داده و عمل انقباض ماهیچه ، چندین بار تکرار شود . در هر بار ، به مدت سه ثانیه عضله منقبض و سپس سه ثانیه آرام می شود. 

بهتر است در هر تمرین ده بار عضله به مدت سه ثانیه منقبض شده و به مدت سه ثانیه شل شود . سعی شود که به مدت چند روز این تمرین تکرار شود. زمان سفت کردن ماهیچه را باید به پنچ و سپس ده ثانیه افزایش داد. این تمرینات باید حداقل به مدت 6 هفته انجام شوند. 

تمرین بعدی این است که عضله ماهیچه شرمگاهی را به طرف پائین فشار داده تا بالا ، احساس این مرحله مانند این است که خواسته شود تا خارج شدن ودفوع قطع گردد. در صورت کسب مهارت لازم ، تعداد ده بار ، دو یا سه بار در هر روز و به مدت 6 هفته انجام شود . 

 

 

 

علاوه بر شیوه های پیشنهادی در درمان و کنترل زود انزالی آقایان ، تیم همیار پزشکی مدیکال بازار استفاده از دستگاه وکیوم مردانه جنسی را نیز به شما پیشنهاد می کند . دستگاه وکیوم مردانه وسیله ای توانبخشی می باشد که مورد استفاده مردانی است که از مشکلاتی از قبیل : ناتوانی در ایجاد حالت نعوظ ، ناتوانی درحفظ حالت نعوظ در هنگام برقراری رابطه جنسی ، انحراف آلت تناسلی ، کوچک بودن آلت تناسلی  و مشکل زود انزالی رنج می برند . ورزش دادن دستگاه تناسلی مردانه به وسیله دستگاه وکیوم مردانه باعث تقویت و ترمیم بافت های آلت شده و در تقویت حس مردانگی آقایان در زمان رابطه با شریک جنسی خود موثر خواهد بود . دستگاه وکیوم مردانه بر اساس مکانسیم بادکش درمانی و وکیوم تراپی عمل کرده و با سیستم طبیعی بدن در ایجاد نعوظ هم خوانی دارد . استفاده از دستگاه توانبخشی جنسی مردانه گلدن وکیوم توسط پزشکان اورولوژی و س ک س تراپیست تجویز شده و تمرین کردن با آن هیچ گونه عوارضی در پی نخواهد داشت . دستگاه های وکیوم مردانه ارائه شده توسط شرکت همیار پزشکی مدیکال بازار ، دارای مجوز و تاییدیه از وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران می باشد . برای مشاهده و آشنایی با دستگاه وکیوم مردانه توانبخشی جنسی آقایان کلیک کنید .

 

 

 

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر