فروشگاه شعبه پاسداران 09124946733
مقالات

مناسب سازی سرویس بهداشتی و توالت منزل برای سالمندان

سرویس بهداشتی منازل یک از مهمترین بخش های خانه می باشدکه به دلیل استفاده از مواد سخت و برنده مانند آینه ، شیر الات و کاشی و سرامیک در آن ، از اهمیت ویژه ای در بحث ایمن سازی منازل جهت استفاده سالمندان ، بیماران و معلولین برخوردار می باشد. افتادن و سر خوردن سالمند در سرویس بهداشتی به دلیل وجود این مواد ، باعث اسیب های جدی به سالمندان خواهد شد . در این مقاله به نحوه ایمن سازی و وسایل مرد نیاز جهت مناسب سازی محیط سرویس بهداشتی و توالت منازل پرداخته می شود.

استفاده از دستگیره های کمکی سالمند برای حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط

با استفاده از دستگیره های کمکی سالمند در توالت ، شخص معلول ، بیمار و یا سالمند می تواند با کمک آنها ، به آسانی و با حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط و افتادن بر روی توالت فرنگی و یا صندلی توالت فرنگی بنشیند و پس از اتمام کار از روی توالت فرنگی بلند شود . دستگیره های کمکی سالمند معمولا به دیوار کنار توالت نصب می شوند

با ناتوانی جنسی چه کنم ؟ راهنمای ساده و بی پرده برای آقایان

سوالات رایج آقایان در مورد پروتز الت کلوپلاست

فن آوری های نوین در حوزه سالمندان

با افزایش جمعیت سالمندان در جوامع و مواجه با پدیده سالمندی جامعه ، کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند تا با به کارگیری فن آوری های نوین در حوزه سالمندان شرایط لازم در راستای افزایش استقلال سالمندان و فعال کردن آنها در اجتماع را به وجود آورند.

به چه دلایلی می بایست از سالمند در منزل نگهداری کنیم ؟

هزینه های بالای نگهداری سالمندان در بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان و نقش مخرب روحی که این مراکز در سلامت روحی و روانی شخص سالمند ایفا می کنند بسیاری از خانواده ها را به این نتیجه رسانده که از سالمند خانواده خود در محیط منزل پذیرایی کنند.

چگونه سالمندان بیمار را از رختخواب بیرون آوریم ؟

نگهداری سالمندان در محیط خانه نیازمند آموزش صحیح مراقبت از سالمند درمنزل توسط شخصی که وظیفه نگهداری از سالمند بیمار را بر عهده گرفته است ؛ می باشد . شما با آموزش صحیح این فنون در کنار استفاده از وسایل کمکی و توانبخشی در حوزه نگهداری سالمندان در منزل خواهید توانست محیطی ایمن برای سالمندان و مراقب در محیط خانه فراهم آورید و از فشار ها و آسیب های جسمی و روانی که سلامت شما به عنوان مراقب و همچنین شخص سالمند را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری سالمندان در مراک

نقش فعالیت های مذهبی در دستیابی افراد به سالمندی سالم

با بالارفتن سطح سلامت جامعه و به طبع آن طول عمر بیشتر افراد ، بافت جمعیتی جوامع با افزایش سن رو به رو شده است . با افزایش جمعیت سالمندان ،یکی از مهمترین اهداف در این جوامع، فراهم کردن شرایطی می باشد تا افراد آن جامعه ، به هنگام رسیدن به سن سالمندی از سلامتی لازم برخوردار بوده و در اصطلاح سالمندی فعال ، موفق ، پویا و سالم باشند.

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود کیفیت زندگی سالمندان

استفاده از تکنولوژی در نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل و کنترل و ارزیابی سطح سلامتی آنها می تواند نقش به سزایی ایفا کند . تا بتوان از این افراد در داخل منزل و بدون نیاز به مراکز درمانی و مراقبتی ، نگهداری به عمل آورد . تکنولوژی های روز دنیا بالاخص اینترنت اشیائ می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد .

مناسب سازی محیط خانه جهت زندگانی ایمن سالمند تنها

بعضی از سالمندان مایلند که مستقل و بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. این تصمیم ، فرد سالمند و مراقب را دچار چالش های جدیدی می نماید . عواملی مانند تغییرات جسمانی ، روحی ، ایمنی محیط زیست ، مسائل پزشکی ، مسلئل اقتصادی و سایر معضلات می توانند این تصمیم زندگی تنها سالمند را تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها توانایی فرد سالمند را تحت الشعاع قرار می دهد و اطرافیان را دچار سردرگمی می کند وو سوال مهمی را به وجود می آورد که آیا این فرد قادر است به تنهایی با فاکتورهای ذکر شده مقابله کند ؟ از آنجا که تصم

پیشگیری از افتادن سالمندان در منزل

برای پیشگیری از افتادن شخص که می تواند سبب آسیب های غیر قابل جبرانی مانند شکستن لگن خاصره و یا استخوان های دیگر شود، فرد مراقب می بایستی از هر وسیله استفاده کند.ترس از افتادن باعث کاهش تحرک و یا حتی بی تحرکی در فرد می شود. عدم تحرک خود می تواند خطر افتادن را افزایش دهد و هم چنین منجر به مسائل جدی سلامتی ، مانند ترومبوز سیاهرگ های عمقی ( تشکیل لخته خون مخصوصا در پاها ) کاهش عملکرد کلیه ها ، کاهش متابولیسم و بالاخره کاهش کیفیت حیات شود.

نقل و انتقال سالمندان فاقد حرکت

جهت حرکت دادن فرد از بستر و جا به جا کردن او ، مراقب احتیاج به آموزش و قدرت بدنی دارد. بدون آموزش فرد مراقب به اسانی در معرض اسیب عضلات و استخوان کمر قرار دارد. جهت حرکت کردن فرد از بستر و قرار دادن وی بر روی ویلچر ، مراقب به اموزش توسط پرستار حرفه ای نیاز دارد.

آناتومی و فیزیولوژی دستگاه تناسلی در مردان

آناتومی و فیزیولوژی دستگاه تناسلی در مردان

 

بیضه ها 

 

بیضه ها از تعداد زیادی سلول های بینابینی و لوله های منی ساز که جایگاه تولید اسپرم هستند ، تشکیل شده است . تولید اسپرماتوزوئید در طول زندگی فعال جنسی که از حدود 12 سالگی با اثر تحریکی گونادوتروپین های هیپوفیز آغاز می شود تا پایان عمر دوام می یابد. بیضه ها در درجات حرارت پایین تر از درجه حرارت بدن قادر به تولید اسپرم می باشند . به همین دلیل بیضه ها در جنین داخل شکم ساخته می شوند به خارج از بدن مهاجرت می کنند و در کیسه بیضه قرار می گیرند. 

 

کیسه های منی 

 

کیسه های منی در دو سوی پروستات جای دارند و نقش مهمی در تشکیل مایع منی بازی می کنند. از مطالعات تشریحی مقدماتی بر روی کیسه های منی این عقیده غلط پیدا شده بود که اسپرماتوزئید در این کیسه ها نگهداری می شودو بدین جهت نام کیسه منی به آنها اطلاق شده است. در حقیقت ساختمان های مذکور ، غدد ترشحی بوده و به هیچ وجه محل ذخیره اسپرماتوزئید نمی باشد. ترشحات کیسه منی حاوی مقادیر بسیار زیادی از اسید آمینه و اینوزیتول و سایر مواد است . هنگام انزال ، هریک از کیسه های منی محتوی خود را همزمان با تخلیه اسپرماتوزئید توسط مجرای وابران به پیشابراه خالی می نمایدو حاصل آن افزایش حجم منی  به مقدار زیاد است. ماده فروکتوز و مواد دیگر موجود در مایع منی بعد از انزال کمک شایانی به تغذیه و حفاظت اسپرماتوزئید می کنند، تا بالاخره یکی از اسپرم ها وارد تخمک گردد. 

 

غده پروستات 

 

غده پروستات مایع قلیایی شیری رنگ و بسیار رقیقی ترشح می کند . در حین انزال همزمان با انقباض مجرای وابران و کیسه های منی ،کپسول غده پروستات نیز منقبض شده و مایع مذکور را که حاوی اسید سیتریک ، فسفاتاز اسید و اسپرمین است ف به مایع منی می افزاید. 

 

مایع منی 

 

این ماده که ضمن انزال از آلت تناسلی مرد خارج می گردد از ترشحات مجرای وابران ، کیسه های منی ، غده پروستات و غدد مخاطی به خصوص غده کوپر تشکیل شده است. 

 

فیزیولوژی فعالیت جنسی 

 

عوامل و انگیزه های عصبی 

آلت تناسلی مهم ترین مرکز گیرنده تحریک برای شروع عمل جنسی محسوب می گردد. آلت تناسلی دارای تشکیلات حسی بسیار پیچیده ای است که امواج عصبی ناشی از تحریک جنسی را به دستگاه عصبی مرکزی می فرستد. ادراکی که در مغز صورت می گیرد را می توان حس جنسی نامید. مالش الت در حین مقاربت ، گیرنده های حسی انتهایی آن را تحریک و امواجی درست می کند که از راه عصب شرمی و شبکه خاجی به نخاع خاجی و سرانجام به مناطق منتشری از مغز می رسد. به علاوه تحریک مناطق اطراف آلت نیز به نخاع شوکی واصل شده و به تقویت تحریک جنسی کمک می کند. تحریکات جنسی می تواند از مناطق دیگر مانند پروستات ، مثانه ، کیسه های منی و بیضه ها نیز حاصل گردد. البته واکنش افراد نسبت به تحریکات مناطق مختلف پوستی متفاوت است . الگوهای مختص هر فرد را می توان بازشناسی کرد. 

 

نقش عامل روانی در تحریک جنسی

 

 

تحریکات روانی ویژه قادرند توانایی شخص را در انجام عمل جنسی افزایش دهند. تفکر ساده و حتی رویای انجام مقاربت می توانند تمایلات جنسی را تحریک کرده و حتی به انزال منتهی گردد. خروج شبانه منی ضمن رویا در بسیاری از مردان در مراحل مختلف زندگی جنسی به خصوص بین 13 تا 19 سالگی شایع می باشد. البته محدودیت سنی وجود ندارد و مردان سالمی نیز وجود دارند که تا سنین بسیار بالاتر ، شب ها ملتحم می گردند. لازم به ذکر است که با افزایش سن رویاهای روزانه و شبانه جنسی کاهش پیدا می کنند و هرچه گرفتاری های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی افزایش می یابد ، تعدد افکار و رویاهای جنسی کاهش می یابد. طبق تحقیقات کینزی و جانسون در سال 1964 میلادی ف جوانان در طول ساعات بیداری به طور متوسط 30 بار به مسائل جنسی فکر می کنند و وقتی سنین افراد به 50 و بالاتر می رسد ، تعداد این افکار و رویاها به شدت کاهش می یابد و مسائل اقتصادی و غیره جانشین آن می گردد. بعد از سنین 70 تا 75 حتی بعضی از مردان از این افکار فرار کرده و افکار جنسی را با افکار دیگر جانشین می کنند. 

با وجود نقش مهم عوامل روانی در شروع احساس میل جنسی ، مراکز مغزی برای ایجاد نعوظ و آغاز مقاربت گاه لازم نیستند در افرادی که قطع نخاع در بالای ناحیه کمری دارند ، قدرت عمل جنسی در آنها حفظ می شود . نعوظ در مردان در اصل نتیجه یک مکانیسم بازتابی یا رفلکسی است که مدار آن در نخاع کمری و خاجی است و می تواند به وسیله تحریکات جنسی روانی یا بدنی فعال گردد. شما می توانید در این گونه افراد با استفاده از یک دستگاه وکیوم مردانه به راحتی حالت نعوظ را ایجاد کده و ایشان را برای انجام یک نزدیکی لذت بخش آماده کنید .

 

مراحل عمل جنسی 

 

میل جنسی : اولین مرحله عمل جنسی ایجاد رغبت میل جنسی است . در این مرحله توجه فرد به عمل جنسی جلب شده و آماده عمل جنسی می شود . 

برانگیختگی : دومین مرحله عمل جنسی است که در مردان به شکل نعوظ آلت و در زنان به صورت پرخونی مهبل و لغزنده شدن آن می باشد. شدت نعوظ با درجه تحریک جسمی و یا روانی متناسب است . این حالت در اثر تحریکات پاراسمپاتیک که از نخاع خاجی برخاسته و از راه اعصاب نعوظی به آلت می رسد ،  ایجاد می گردد. تحریکات پاراسمپاتیک مزبور شریان های آلت تناسلی را متسع ساخته و وریدهای آن را منقبض می نمایند و بدین ترتیب ورود خون شریانی را تحت فشار زیاد به بافت نعوظی آلت ممکن می سازد. بافت نعوظی همان سینوزوئیدهای وریدی غاری شکل و وسیع است. سینوزوئیدهای مزبور در حالت عادی نسبتا تهی هستند اما هنگامی که خون شریانی با فشار زیاد به درون آنها سرازیر می شود به شدت اتساع می یابند. به علاوه اجسام نعوظی توسط لایه های فیبری مقاومی احاطه شده اند . بنابراین فشار خون زیاد درون سینوزوئید ها بافت نعوظی را آنقدر متسع می سازد که آلت بلند و در عین حال سخت و محکم می گردد. 

 

ارگ آسم : سومین مرحله عمل جنسی است که با اوج لذت جنسی و انزال همراه است . انزال نتیجه نهایی عمل جنسی در مردان است . هنگامی که انگیزه جنسی به اوج شدت خود رسید ، مراکز بازتابی نخاع تحریکات موزونی ساطع می سازند که به اندام های جنسی می روند و سبب انزال می گردند. عمل انزال با بروز انقباضات دودی شکل در بیضه ها ، اپیدیدیم و مجرای وابران برای دفع اسپرم به پیشابراه داخلی آغاز می گردد. همزمان با پدیده فوق انقباضات موزونی در کیسه های منی و پوشش ماهیچه ای پروستات پدید آمده و ترشحات منی و پروستاتی را به همراه اسپرم خارج می سازد و بالاخره غدد پیازی پیشابراه در این هنگام موکوس بیشتری به پیشابراه می ریزند و از آمیختن ترشحات فوق ، منی به وجود می آید. سپس امواج موزون عصبی از نخاع برخاسته از راه اعصاب شرمی به عضلات مخططی که پایه بافت نعوظی را در میان گرفته اند می رسد و سبب افزایش موزون فشار درونی آن بافت و در نتیجه جهش منی از پیشابراه می گردند و این پدیده انزال نامیده می شود. 

فرونشینی : چهارمین مرحله عمل جنسی شامل شل شدن آلت ، احساس رخوت و سستی و خوشی و آرمیدگی کل بدن است . پس از ارگاسم مرد یک دوره بی پاسخی وجود دارد که چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد . ولی زنان دوره بی پاسخی ندارند و می توانند ارگاسم های پی در پی داشته باشند. 

 

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر