فروشگاه شعبه پاسداران 09124946733
مقالات

مناسب سازی سرویس بهداشتی و توالت منزل برای سالمندان

سرویس بهداشتی منازل یک از مهمترین بخش های خانه می باشدکه به دلیل استفاده از مواد سخت و برنده مانند آینه ، شیر الات و کاشی و سرامیک در آن ، از اهمیت ویژه ای در بحث ایمن سازی منازل جهت استفاده سالمندان ، بیماران و معلولین برخوردار می باشد. افتادن و سر خوردن سالمند در سرویس بهداشتی به دلیل وجود این مواد ، باعث اسیب های جدی به سالمندان خواهد شد . در این مقاله به نحوه ایمن سازی و وسایل مرد نیاز جهت مناسب سازی محیط سرویس بهداشتی و توالت منازل پرداخته می شود.

استفاده از دستگیره های کمکی سالمند برای حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط

با استفاده از دستگیره های کمکی سالمند در توالت ، شخص معلول ، بیمار و یا سالمند می تواند با کمک آنها ، به آسانی و با حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط و افتادن بر روی توالت فرنگی و یا صندلی توالت فرنگی بنشیند و پس از اتمام کار از روی توالت فرنگی بلند شود . دستگیره های کمکی سالمند معمولا به دیوار کنار توالت نصب می شوند

با ناتوانی جنسی چه کنم ؟ راهنمای ساده و بی پرده برای آقایان

سوالات رایج آقایان در مورد پروتز الت کلوپلاست

فن آوری های نوین در حوزه سالمندان

با افزایش جمعیت سالمندان در جوامع و مواجه با پدیده سالمندی جامعه ، کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند تا با به کارگیری فن آوری های نوین در حوزه سالمندان شرایط لازم در راستای افزایش استقلال سالمندان و فعال کردن آنها در اجتماع را به وجود آورند.

به چه دلایلی می بایست از سالمند در منزل نگهداری کنیم ؟

هزینه های بالای نگهداری سالمندان در بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان و نقش مخرب روحی که این مراکز در سلامت روحی و روانی شخص سالمند ایفا می کنند بسیاری از خانواده ها را به این نتیجه رسانده که از سالمند خانواده خود در محیط منزل پذیرایی کنند.

چگونه سالمندان بیمار را از رختخواب بیرون آوریم ؟

نگهداری سالمندان در محیط خانه نیازمند آموزش صحیح مراقبت از سالمند درمنزل توسط شخصی که وظیفه نگهداری از سالمند بیمار را بر عهده گرفته است ؛ می باشد . شما با آموزش صحیح این فنون در کنار استفاده از وسایل کمکی و توانبخشی در حوزه نگهداری سالمندان در منزل خواهید توانست محیطی ایمن برای سالمندان و مراقب در محیط خانه فراهم آورید و از فشار ها و آسیب های جسمی و روانی که سلامت شما به عنوان مراقب و همچنین شخص سالمند را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری سالمندان در مراک

نقش فعالیت های مذهبی در دستیابی افراد به سالمندی سالم

با بالارفتن سطح سلامت جامعه و به طبع آن طول عمر بیشتر افراد ، بافت جمعیتی جوامع با افزایش سن رو به رو شده است . با افزایش جمعیت سالمندان ،یکی از مهمترین اهداف در این جوامع، فراهم کردن شرایطی می باشد تا افراد آن جامعه ، به هنگام رسیدن به سن سالمندی از سلامتی لازم برخوردار بوده و در اصطلاح سالمندی فعال ، موفق ، پویا و سالم باشند.

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود کیفیت زندگی سالمندان

استفاده از تکنولوژی در نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل و کنترل و ارزیابی سطح سلامتی آنها می تواند نقش به سزایی ایفا کند . تا بتوان از این افراد در داخل منزل و بدون نیاز به مراکز درمانی و مراقبتی ، نگهداری به عمل آورد . تکنولوژی های روز دنیا بالاخص اینترنت اشیائ می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد .

مناسب سازی محیط خانه جهت زندگانی ایمن سالمند تنها

بعضی از سالمندان مایلند که مستقل و بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. این تصمیم ، فرد سالمند و مراقب را دچار چالش های جدیدی می نماید . عواملی مانند تغییرات جسمانی ، روحی ، ایمنی محیط زیست ، مسائل پزشکی ، مسلئل اقتصادی و سایر معضلات می توانند این تصمیم زندگی تنها سالمند را تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها توانایی فرد سالمند را تحت الشعاع قرار می دهد و اطرافیان را دچار سردرگمی می کند وو سوال مهمی را به وجود می آورد که آیا این فرد قادر است به تنهایی با فاکتورهای ذکر شده مقابله کند ؟ از آنجا که تصم

پیشگیری از افتادن سالمندان در منزل

برای پیشگیری از افتادن شخص که می تواند سبب آسیب های غیر قابل جبرانی مانند شکستن لگن خاصره و یا استخوان های دیگر شود، فرد مراقب می بایستی از هر وسیله استفاده کند.ترس از افتادن باعث کاهش تحرک و یا حتی بی تحرکی در فرد می شود. عدم تحرک خود می تواند خطر افتادن را افزایش دهد و هم چنین منجر به مسائل جدی سلامتی ، مانند ترومبوز سیاهرگ های عمقی ( تشکیل لخته خون مخصوصا در پاها ) کاهش عملکرد کلیه ها ، کاهش متابولیسم و بالاخره کاهش کیفیت حیات شود.

نقل و انتقال سالمندان فاقد حرکت

جهت حرکت دادن فرد از بستر و جا به جا کردن او ، مراقب احتیاج به آموزش و قدرت بدنی دارد. بدون آموزش فرد مراقب به اسانی در معرض اسیب عضلات و استخوان کمر قرار دارد. جهت حرکت کردن فرد از بستر و قرار دادن وی بر روی ویلچر ، مراقب به اموزش توسط پرستار حرفه ای نیاز دارد.

همه چیز در مورد انتخاب و خرید صندلی چرخدار و ویلچر

همه چیز در مورد انتخاب و خرید صندلی چرخدار و ویلچر

انواع صندلی چرخ دار و یا ویلچر

 

انواع بسیاری از صندلی چر خدار معمولی در طرح های مختلف وجود دارد و عوامل متعددی در انتخاب صندلی چرخدار مناسب برای فرد ناتوان و یا کم توان دخیل می باشد . یکی از مهم ترین موارد میزان توان فرد کم توان می باشد هم از لحاظ توانایی فیزیکی و جسمی و هم از نظر توانایی مالی در زمینه میزان هزینه ای که می خواهد برای خرید یک صندلی چرخ دار انجام دهد . وزن بیمار نیز عوامل بسیار مهم در انتخاب یک ویلچر مناسب می باشد . ما در این مقاله به تمامی نکاتی که شما لازم است در زمان خرید یک ویلچر به آن توجه داشته باشید خواهیم پرداخت . و در کنار شما ییم تا در اسرع وقت ف ویلچر انتخابی خود را  در کم ترین زمان و با مناسب ترین قیمت و بالانترین کیفیت و بهترین خدمات پس از فروش در اختیار شما فرار دهیم . شما می توانید جهت مشاوره و انتخاب ویلچر مد نظر خود با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس گرفته و از تجربیات مشاورین زبده تیم همیار پزشکی مدیکال بازار بهرمند شوید . حال باید بدانیم  که فرد و تیم درمانی وی لازم است به هنگام انتخاب صندلی چر خدار به موارد ذیل توجه نماید .

 

  • آیا حرکت دادن این نوع صندلی چرخدار و یا ویلچر آسان است ؟
  • چگونه می توان ویلچر را انتقال داد ، آیا در اتومبیل جای می گیرد ف آیا تا و جمع می شود ؟
  • عرض راهرو ، ورودی و درب های خانه ی فرد سالمند و یا معلول چقدر است ؟ آیا برای عبور صندلی چرخدار مناسب است ؟
  • برای چه مدت باید از صندلی چرخ دار استفاده کرد ؟

 

صندلی چرخدار تاشو

 

 

این نوع از صندلی های چرخ دار دارای میله های ضربدری و یا X شکل می باشند که اجازه می دهند ویلچر از وسط تا شود . این نوع از ویلچر ها به راحتی در اتومبیل قرا می گیرند . آنها نسبت به صندلی های غیر تاشو ، سنگین تر بوده و کارایی کمتری دارند و صرفا جهت حرکت دادن و جا به جایی بیماران و سالمندان از آنها در منزل و یا مراکز درمانی و بیمارستان ها از آنها استفاده می شود . جا پایی های متحرک این نوع از صندلی های چرخدار به فرد اجازه می دهد هنگام بلند شدن و یا نشتن روی صندلی چرخدار بتواند پای خود را روی زمین بگذارد .

 

 

صندلی های چرخدار غیر تاشو

 

این نوع از صندلی های چرخ دار چارچوبی جعبه مانند دارند که تا نمی شود . پشت آن به سمت پائین تا می شود و چرخ های عقبی آن کنار می روند آما چارچوب تا نمی شود . برای انتقال این نوع از صندلی های چرخ دار ، فضای بیشتری مورد نیاز است و به سختی در اتومبیل جای می شوند . مزایای آن دوام بیشتر ، وزن سبک تر ، حرکت آسان تر و قابلیت مانور دادن می باشد . همچنین این نوع صندلی چرخ دار فاقد جا پایی های متحرک می باشد . نوع دیگر این صندلی چرخ دار ، دارای چهر عدد چرخ کوچک به اندازه چرخ های جلوی ویلچر می باشد که دو چرخ عقبی آن داری ترمز بوده و درزمان نیاز به حالت ایستاسس صندلی چرخدار سالمند کمک شایانی می کند . این صندلی چرخدار دارای کارایی های متعددی می باشد از جمله به شما کمک می کند تا بیمار و یا سالمند خود را به آسانی در خانه جا به جا کنید ، به دلیل بدنه استیل ضد زنگ ف این صندلی چرخ دار این قابلیت را برای شما فراهم می کند تا سالمند خود را در حالی که بر روی این صندلی حمام چرخدار قرار دارد به حمام برده و وی را شستشو دهید . همچنین در زیر این صندلی حمام لگنی تعبیه شده است که در موارد لزوم می توان برای رفع حاجت و تخلیه ادرار و یا مدفوع شخص معلول و یا سالمند ، همچنان که بر روی صندلی چرخدار سه کاره بیمار قرار دارد ، بهره جست . از قابلیت های منحصر به فرد این صندلی چرخدار چند کار بیمار آن است که به دلیل ارتفاع مناسب قابلیت آن را دارد که به همرا بیمار بر روی توالت فرنگی های استاندار قرار گرفته و بدون نیاز به جا به جایی بیمار از روی صندلی چرخ دار به روی توالت فرنگی عمل دفع ادرار و یا مدفوع و شستشو و طهارت گرفتن صورت پذیرد.

 

صندلی چرخدار مایل شونده

 

اگر بیمار قادر نباشد خودش به تنهایی وزن خود را از یک نقطه به نقطه دیگر صندلی چرخدار  منتقل کند و فشار وارده بر یک نقطه از بدن خود را بردارد و یا اگر صاف نشستن بر روی صندلی برای او دشوار می باشد ، با استفاده از این نوع ویلچر ، فرد مراقب بیمار قادر خواهد بود وی را به این منظور در وضعیت مایل قرار دهد . کل چارچوب ویلچر قابلیت مایل شدن را دارا می باشد و به فرد اجازه می دهد بدون هیچ گونه حرکت و تغییر وضعیت روی صندلی خود را مایل نماید .این صندلی ها بزرگ بوده و تا نمی شوند و در نتیجه در اتومبیل های کوچک قرار نمی گیرند .

 

صندلی چرخدار قابل تنظیم برای تکیه دادن

 

پشتی این صندلی چرخ دار قابلیت آمدن به سمت عقب و پایین را دارد و اگر فرد در صاف نشستن مشکل دارد و یا می خواهد جا به جایی روی صندلی و فشار برداری را انجام داهد ، او را در وضعیت تکیه دادن قرارد می دهد . این امکان وجود دارد که زاویه پشتی  صندلی چرخ دار با افزایش توانایی فرد برای صاف نشستن ف به تدریج بالا آورده شود .این مدل از ویلچرهای برانکاردی را می تواند در چند وضعیت مختلف به سمت عقب متمایل نمود . تغییر زاویه پشتی روی وضعیت فرد در صندلی چرخ دار اثر می کند و می تواند باعث شود فرد در صندلی بلغزد . برای راحتی بیشتر بیماران ف یک پشتی نرم برای قراردادن سر در زمان استراحت بر روی این صندلی چرخ دار قرار داده شده است . همچنین جا پایی های تاشو این ویلچر از خسته شده و آویزان ماندن پا های سالمند و یا فرد معلول پیشگیری می کند. این صندلی های چرخداربه دلیل ملحقات اضافه تر نسبت به ویلچر های معمولی بزرگ تر بوده و امکان آن را دارد تا با جدا سازی ملحقات و تا کردن ویلچر در اتومبیل جای گیرد .

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر