فروشگاه شعبه پاسداران 09124946733
مقالات

مناسب سازی سرویس بهداشتی و توالت منزل برای سالمندان

سرویس بهداشتی منازل یک از مهمترین بخش های خانه می باشدکه به دلیل استفاده از مواد سخت و برنده مانند آینه ، شیر الات و کاشی و سرامیک در آن ، از اهمیت ویژه ای در بحث ایمن سازی منازل جهت استفاده سالمندان ، بیماران و معلولین برخوردار می باشد. افتادن و سر خوردن سالمند در سرویس بهداشتی به دلیل وجود این مواد ، باعث اسیب های جدی به سالمندان خواهد شد . در این مقاله به نحوه ایمن سازی و وسایل مرد نیاز جهت مناسب سازی محیط سرویس بهداشتی و توالت منازل پرداخته می شود.

استفاده از دستگیره های کمکی سالمند برای حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط

با استفاده از دستگیره های کمکی سالمند در توالت ، شخص معلول ، بیمار و یا سالمند می تواند با کمک آنها ، به آسانی و با حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط و افتادن بر روی توالت فرنگی و یا صندلی توالت فرنگی بنشیند و پس از اتمام کار از روی توالت فرنگی بلند شود . دستگیره های کمکی سالمند معمولا به دیوار کنار توالت نصب می شوند

با ناتوانی جنسی چه کنم ؟ راهنمای ساده و بی پرده برای آقایان

سوالات رایج آقایان در مورد پروتز الت کلوپلاست

فن آوری های نوین در حوزه سالمندان

با افزایش جمعیت سالمندان در جوامع و مواجه با پدیده سالمندی جامعه ، کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند تا با به کارگیری فن آوری های نوین در حوزه سالمندان شرایط لازم در راستای افزایش استقلال سالمندان و فعال کردن آنها در اجتماع را به وجود آورند.

به چه دلایلی می بایست از سالمند در منزل نگهداری کنیم ؟

هزینه های بالای نگهداری سالمندان در بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان و نقش مخرب روحی که این مراکز در سلامت روحی و روانی شخص سالمند ایفا می کنند بسیاری از خانواده ها را به این نتیجه رسانده که از سالمند خانواده خود در محیط منزل پذیرایی کنند.

چگونه سالمندان بیمار را از رختخواب بیرون آوریم ؟

نگهداری سالمندان در محیط خانه نیازمند آموزش صحیح مراقبت از سالمند درمنزل توسط شخصی که وظیفه نگهداری از سالمند بیمار را بر عهده گرفته است ؛ می باشد . شما با آموزش صحیح این فنون در کنار استفاده از وسایل کمکی و توانبخشی در حوزه نگهداری سالمندان در منزل خواهید توانست محیطی ایمن برای سالمندان و مراقب در محیط خانه فراهم آورید و از فشار ها و آسیب های جسمی و روانی که سلامت شما به عنوان مراقب و همچنین شخص سالمند را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری سالمندان در مراک

نقش فعالیت های مذهبی در دستیابی افراد به سالمندی سالم

با بالارفتن سطح سلامت جامعه و به طبع آن طول عمر بیشتر افراد ، بافت جمعیتی جوامع با افزایش سن رو به رو شده است . با افزایش جمعیت سالمندان ،یکی از مهمترین اهداف در این جوامع، فراهم کردن شرایطی می باشد تا افراد آن جامعه ، به هنگام رسیدن به سن سالمندی از سلامتی لازم برخوردار بوده و در اصطلاح سالمندی فعال ، موفق ، پویا و سالم باشند.

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود کیفیت زندگی سالمندان

استفاده از تکنولوژی در نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل و کنترل و ارزیابی سطح سلامتی آنها می تواند نقش به سزایی ایفا کند . تا بتوان از این افراد در داخل منزل و بدون نیاز به مراکز درمانی و مراقبتی ، نگهداری به عمل آورد . تکنولوژی های روز دنیا بالاخص اینترنت اشیائ می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد .

مناسب سازی محیط خانه جهت زندگانی ایمن سالمند تنها

بعضی از سالمندان مایلند که مستقل و بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. این تصمیم ، فرد سالمند و مراقب را دچار چالش های جدیدی می نماید . عواملی مانند تغییرات جسمانی ، روحی ، ایمنی محیط زیست ، مسائل پزشکی ، مسلئل اقتصادی و سایر معضلات می توانند این تصمیم زندگی تنها سالمند را تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها توانایی فرد سالمند را تحت الشعاع قرار می دهد و اطرافیان را دچار سردرگمی می کند وو سوال مهمی را به وجود می آورد که آیا این فرد قادر است به تنهایی با فاکتورهای ذکر شده مقابله کند ؟ از آنجا که تصم

پیشگیری از افتادن سالمندان در منزل

برای پیشگیری از افتادن شخص که می تواند سبب آسیب های غیر قابل جبرانی مانند شکستن لگن خاصره و یا استخوان های دیگر شود، فرد مراقب می بایستی از هر وسیله استفاده کند.ترس از افتادن باعث کاهش تحرک و یا حتی بی تحرکی در فرد می شود. عدم تحرک خود می تواند خطر افتادن را افزایش دهد و هم چنین منجر به مسائل جدی سلامتی ، مانند ترومبوز سیاهرگ های عمقی ( تشکیل لخته خون مخصوصا در پاها ) کاهش عملکرد کلیه ها ، کاهش متابولیسم و بالاخره کاهش کیفیت حیات شود.

نقل و انتقال سالمندان فاقد حرکت

جهت حرکت دادن فرد از بستر و جا به جا کردن او ، مراقب احتیاج به آموزش و قدرت بدنی دارد. بدون آموزش فرد مراقب به اسانی در معرض اسیب عضلات و استخوان کمر قرار دارد. جهت حرکت کردن فرد از بستر و قرار دادن وی بر روی ویلچر ، مراقب به اموزش توسط پرستار حرفه ای نیاز دارد.

چگونه تخت منزل را به تخت بیمارستانی تبدیل کنیم ؟

چگونه تخت منزل را به تخت بیمارستانی تبدیل کنیم ؟

تخت خواب یکی از کارامد ترین وسایلی می باشد که شخص سالمند و یا بیمار در زمان بستری بودن در منزل ساعات طولانی را بر روی آن می گذراند . بسیاری از سالمندان در منزل ، دارای یک تخت خواب معمولی می باشند ولی این تخت خواب در زمان بیماری و یا از کار افتادگی مناسب شرایط ایشان نخواهد بود . بهترین نوع تخت برای سالمندان و بیماران ، استفاده از تخت خواب های بیمارستانی می باشد . تخت خواب های بیمارستانی در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود می باشد که از انواع آن به تخت های بیمارستانی مکانیکی و یا تختهای بیمار برقی می توان اشاره کرد . تخت بیمار اعم از برقی و یا مکانیکی به تخت خواب های یک شکن ، دو شکن و سه شکن تقسیم می شوند . تهیه این تخت ها برای بیمار دارای هزینه هایی سنگین می باشد علاوه بر آن که پس از بهبودی و پایان دوران بیماری و یا سالمندی به عنوان یک کالای بی مصرف و بلا استفاده می تواند فضای زیادی از خانه شما را اشغال کند.

 

خرید و تهیه تخت های بیمارستانی برای تمامی سالمندان و بیماران توصیه نمی شود . اگر شرایط بیمار شما بسیار حاد می باشد و یا اینکه از شرایط جسمانی و بیماری خاصی رنج می برد و یا اینکه دارای وزن سنگینی می باشد پیشنهاد ما استفاده از تخت خواب های بیمارستانی می باشد . همچنین شرایط جسمانی فرد مراقب و یا پرستار سالمند نیز در انتخاب تخت برای بیمار می تواند بسیار حائز اهمیت باشد . ولی در شرایط که دوران بیماری کوتاه بوده و پس از طی آن ، شرایط بهبودی حاصل می شود و یا اینکه امید به زندگی بیمار و یا سالمند بسیار کم رنگ بوده و در اصطلاح بیمار از طرف اطبا جواب شده اند پیشنهاد ما تبدیل تخت خواب سالمند به یک تخت خواب بیمارستانی می باشد .

 

یکی از خصوصیات تخت های بیمارستانی ، بلند شدن و قابل تنظیم بودن قسمت بالا تنه تخت می باشد که به وسیله ان می توان وضعیت بدن بیمار را جهت خوراندن دارو و یا غذا از حالت خوابیده به  صورت نشسته در آورد . برای جایگزین کردن این مزیت ما استفاده از پشتی تکیه گاه قابل تنظیم تخت بیمار را به شما پیشنهاد می کنیم . پشتی تخت بیمار یک وسیله کاملا پرتابل و سبک می باشد که به شما کمک می کند تا هر زمان که نیاز بود از آن در قسمت پشت بیمار بهره برده و بیمار را بدون استفاده از بالش و پتو و تحمل مشقت زیاد ، به آسانی به صورت نشسته در آورید.پشتی تکیه گاه تخت بیمار قابلیت تحمل وزن بالا داشته و به شما این امکان را می دهد تا پشتی را در سه حالت متفاوت تنظیم کنید تا راحتی بیشتری را به شخص سالمند هدیه کنید .

 

از دیگر خصوصیات تخت های بیمارستانی وجود بد ساید در دو طرف تخت می باشد که از افتادن بیمار از روی تخت خواب جلوگیری می کند  . ما برای جایگزین کردن بدساید  تخت های بیمارستانی ، استفاده از محافظ های فلزی کنار تخت بیمار را پیشنهاد می کنیم . محافظ های فلزی کنار تخت در دو ارتفاع 45 و 55 سانتیمتری تولید می شود . اگر ارتفاع تشک تخت شما تا 15 سانتیمتر باشد ما استفاده از محافظ کنار تخت با ارتفاع 45 سانتیمتری را پیشنهاد می کنیم و اگر ارتفاع تشک تخت بیمار بین 15 تا 30 سانتیمتر باشد ، استفاده از محافظ کنار تخت 55 سانتیمتری پیشنهاد می شود . استفاده از محافظ کنار تخت بیمار به شخص سالمند کمک می کند تا همانند یک دستگیره محکم از ان استفاده کرده ، بسیار اسان تر بنشیند و راحتر دراز بکشد . از طرف دیگر این گارد کنار تختی مانع از افتادن بیمار در حین خواب از روی تخت خواب می گردد .

 

اگر شما در منزل خود از شخصی مراقبت می کنید که دارای بیماری روانی و یا آلزایمر می باشد و امکان ان می رود که در طول روز و بالاخص در هنگام شب از روی تخت پایین آمده و مرتکب اعمالی خطرناک شود که سلامتی خود و دیگران را به خطر اندازد ما استفاده از محافظ کنار تخت بد ساید را پیشنهاد می کنیم . شما می توانید تخت را از سه طرف به وسیله دیوار محصور کرده و از طرف دیگر به وسیله قرار دادن دو یا سه محافظ کنار تختی از پایین آمدن شخص از روی تخت جلوگیری کنید . محافظ های کنار تخت بیمار نیازی به نصب کردن ندارد شما برای نصب محافظ تخت سالمند کافیست تا تشک را بلند کرده و قاعده افقی 80 سانتیمتری محافظ تخت را در زیر تشک قرار دهید . شکل هندسی ال شکل محافظ کنار تخت به تنهایی تعادل کافی جهت ایستادن بدون نیاز به نصب را ایجاد می کند همچنین قرار گرفتن وزن تشک و شخص بیمار خوابیده بر روی تخت نیز مانع از تکان خوردن و افتادن محافظ کنار تخت خواهد شد . شما می توانید جهت هر گونه راهنمایی و مشاوره با شماره  09124946733  تماس حاصل فرمائید . هدف ما در تیم همیار پزشکی مدیکال بازار فراهم کردن بهترین شرایط برای زندگانی آسان تر و ایمن تر برای سالمندان و بیماران در منزل و محیط های شهری می باشد .

 

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر