فروشگاه شعبه پاسداران 09124946733
مقالات

مناسب سازی سرویس بهداشتی و توالت منزل برای سالمندان

سرویس بهداشتی منازل یک از مهمترین بخش های خانه می باشدکه به دلیل استفاده از مواد سخت و برنده مانند آینه ، شیر الات و کاشی و سرامیک در آن ، از اهمیت ویژه ای در بحث ایمن سازی منازل جهت استفاده سالمندان ، بیماران و معلولین برخوردار می باشد. افتادن و سر خوردن سالمند در سرویس بهداشتی به دلیل وجود این مواد ، باعث اسیب های جدی به سالمندان خواهد شد . در این مقاله به نحوه ایمن سازی و وسایل مرد نیاز جهت مناسب سازی محیط سرویس بهداشتی و توالت منازل پرداخته می شود.

استفاده از دستگیره های کمکی سالمند برای حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط

با استفاده از دستگیره های کمکی سالمند در توالت ، شخص معلول ، بیمار و یا سالمند می تواند با کمک آنها ، به آسانی و با حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط و افتادن بر روی توالت فرنگی و یا صندلی توالت فرنگی بنشیند و پس از اتمام کار از روی توالت فرنگی بلند شود . دستگیره های کمکی سالمند معمولا به دیوار کنار توالت نصب می شوند

با ناتوانی جنسی چه کنم ؟ راهنمای ساده و بی پرده برای آقایان

سوالات رایج آقایان در مورد پروتز الت کلوپلاست

فن آوری های نوین در حوزه سالمندان

با افزایش جمعیت سالمندان در جوامع و مواجه با پدیده سالمندی جامعه ، کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند تا با به کارگیری فن آوری های نوین در حوزه سالمندان شرایط لازم در راستای افزایش استقلال سالمندان و فعال کردن آنها در اجتماع را به وجود آورند.

به چه دلایلی می بایست از سالمند در منزل نگهداری کنیم ؟

هزینه های بالای نگهداری سالمندان در بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان و نقش مخرب روحی که این مراکز در سلامت روحی و روانی شخص سالمند ایفا می کنند بسیاری از خانواده ها را به این نتیجه رسانده که از سالمند خانواده خود در محیط منزل پذیرایی کنند.

چگونه سالمندان بیمار را از رختخواب بیرون آوریم ؟

نگهداری سالمندان در محیط خانه نیازمند آموزش صحیح مراقبت از سالمند درمنزل توسط شخصی که وظیفه نگهداری از سالمند بیمار را بر عهده گرفته است ؛ می باشد . شما با آموزش صحیح این فنون در کنار استفاده از وسایل کمکی و توانبخشی در حوزه نگهداری سالمندان در منزل خواهید توانست محیطی ایمن برای سالمندان و مراقب در محیط خانه فراهم آورید و از فشار ها و آسیب های جسمی و روانی که سلامت شما به عنوان مراقب و همچنین شخص سالمند را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری سالمندان در مراک

نقش فعالیت های مذهبی در دستیابی افراد به سالمندی سالم

با بالارفتن سطح سلامت جامعه و به طبع آن طول عمر بیشتر افراد ، بافت جمعیتی جوامع با افزایش سن رو به رو شده است . با افزایش جمعیت سالمندان ،یکی از مهمترین اهداف در این جوامع، فراهم کردن شرایطی می باشد تا افراد آن جامعه ، به هنگام رسیدن به سن سالمندی از سلامتی لازم برخوردار بوده و در اصطلاح سالمندی فعال ، موفق ، پویا و سالم باشند.

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود کیفیت زندگی سالمندان

استفاده از تکنولوژی در نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل و کنترل و ارزیابی سطح سلامتی آنها می تواند نقش به سزایی ایفا کند . تا بتوان از این افراد در داخل منزل و بدون نیاز به مراکز درمانی و مراقبتی ، نگهداری به عمل آورد . تکنولوژی های روز دنیا بالاخص اینترنت اشیائ می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد .

مناسب سازی محیط خانه جهت زندگانی ایمن سالمند تنها

بعضی از سالمندان مایلند که مستقل و بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. این تصمیم ، فرد سالمند و مراقب را دچار چالش های جدیدی می نماید . عواملی مانند تغییرات جسمانی ، روحی ، ایمنی محیط زیست ، مسائل پزشکی ، مسلئل اقتصادی و سایر معضلات می توانند این تصمیم زندگی تنها سالمند را تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها توانایی فرد سالمند را تحت الشعاع قرار می دهد و اطرافیان را دچار سردرگمی می کند وو سوال مهمی را به وجود می آورد که آیا این فرد قادر است به تنهایی با فاکتورهای ذکر شده مقابله کند ؟ از آنجا که تصم

پیشگیری از افتادن سالمندان در منزل

برای پیشگیری از افتادن شخص که می تواند سبب آسیب های غیر قابل جبرانی مانند شکستن لگن خاصره و یا استخوان های دیگر شود، فرد مراقب می بایستی از هر وسیله استفاده کند.ترس از افتادن باعث کاهش تحرک و یا حتی بی تحرکی در فرد می شود. عدم تحرک خود می تواند خطر افتادن را افزایش دهد و هم چنین منجر به مسائل جدی سلامتی ، مانند ترومبوز سیاهرگ های عمقی ( تشکیل لخته خون مخصوصا در پاها ) کاهش عملکرد کلیه ها ، کاهش متابولیسم و بالاخره کاهش کیفیت حیات شود.

نقل و انتقال سالمندان فاقد حرکت

جهت حرکت دادن فرد از بستر و جا به جا کردن او ، مراقب احتیاج به آموزش و قدرت بدنی دارد. بدون آموزش فرد مراقب به اسانی در معرض اسیب عضلات و استخوان کمر قرار دارد. جهت حرکت کردن فرد از بستر و قرار دادن وی بر روی ویلچر ، مراقب به اموزش توسط پرستار حرفه ای نیاز دارد.

چگونه ارتفاع توالت فرنگی منزل را افزایش دهیم ؟؟؟

چگونه ارتفاع توالت فرنگی منزل را افزایش دهیم ؟؟؟

اگر بنا به شرایط مجبورید عمل های جراحی در ناحبه کمر ، زانو و یا لگن خود انجام دهید یکی از توصیه های اکید پزشکی پس از عمل جراحی استفاده از توالت فرنگی با ارتفاع بالاتر از حد استاندارد ( 38 - 42 ) سانتیمتر خواهد بود . به گونه ای که زمانی که بر روی توالت فرنگی نشسته باشید زاویه لگن نسبت به زانو یک زاویه باز ( بیش از 90 درجه ) بوده و لگن بالاتر از زانو قرار گیرد . برای رسیدن به این مهم حداقل ارتفاع توالت فرنگی می بایست  10 سانتیمتر و یا بیشتر متناسب با قد شخص استفاده کنند ه، بالاتر بیاید . برای اینکه ارتفاع توالت فرنگی را افزایش دهید 2 راه حل وجود دارد : 

 

  • استقاده از سکو جهت افزایش ارتفاع توالت فرنگی 

زدن سکو در زیر توالت فرنگی به این معنی می باشد که می بایست توالت فرنگی را خراب کرده ، با انجام عملیات بنایی یه سکو به وسیله آجر ، سیمان و کاشی در زیر محل قرار گیری توالت فرنگی و نصب یه توالت فرنگی جدید ، توالت فرنگی با ارتفاع بالاتر در سرویس بهداشتی منزل کار بگذارید . این عمل منوط به انجام عملیات خرابکاری ، بنایی و صرف هزینه ای گزاف می باشد که شاید هر خانواده توان و امکان انجام آن را نداشته باشد .خصوصا در مورد خانواده هایی که مستاجر بوده و امکان انجام کارهایی اینچنینی برای آنها میسر نمی باشد .

 

  • استفاده از ارتفاع دهنده های توالت فرنگی 

 

ارتفاع دهنده های توالت فرنگی وسایلی طبی می باشد که به راحتی بر روی توالت فرنگی نصب می شود و ارتفاع توالت فرنگی را بنا به مدل از 5 تا 20 سانتیمتر افزایش می دهد . از خصوصیات بارز ارتفاع دهنده های توالت فرنگی ، نصب سریع ، قیمت مناسب و ارزان ، تنوع کالایی و برداشتن سریع ژس از استفاده می باشد . ما در این مقاله به معرفی انواع افزایش دهنده های توالت فرنگی خواهیم پرداخت تا شما بتوانید به راحتی و متناسب به شرایط  خود از بین انواع مختلف ارتفاع دهنده توالت فرنگی بهترین مدل را انتخاب کرده و از فروشگاه مدیکال بازار دریافت کنید . در این میان به معرفی انواع و اقسام بالابر های ارتفاع توالت فرنگی از قبیل  انواع صندلی توالت فرنگی با ارتفاع قابل تنظیم برای قرار گیری بر روی توالت فرنگی ، انواع ارتفاع دهنده های پلاستیکی توالت فرنگی و افزایش دهنده ها ارتفاع توالت فرنگی دسته دار و بدون دسته پرداخته خواهد شد . 

 

8 مدل محبوب و پر طرفدار ارتفاع دهنده توالت فرنگی 

 

1 - محبوب ترین مدل ارتفاع دهنده توالت فرنگی ، ارتفاع دهنده توالت فرنگی Hard seat  می باشد.  این مدل ارتفاع دهنده توالت فرنگی ،  ارتفاع توالت را 10 سانتیمتر افزایش می دهد . جنس این ارتفاع دهنده از پلاستیک مقاوم بوده و دهانه آن نسبت به دیگر مدل های افزایش دهنده های توالت فرنگی باز تر بوده و در نتیجه شستشو را برای افراد اسان تر می کند . نحوه اتصال این ارتفاع دهنده به توالت فرنگی به وسیله 2 بست ال شکل پلاستیکی می باشد که در طرفین ارتفاع دهنده هارد ست قرار گرفته است . علاوه بر نگهدارنده های طرفین ، در زیر و قسمت جلوی ارتفاع دهنده توالت فرنگی Hard Seat برآمدگی هایی تعبیه شده است که از حرکت و تکان خوردن ارتفاع دهنده هارد ست جلوگیری می کند . در این حالت با شل کردن بست ها به راحتی می توانید هارد ست را از توالت فرنگی جدا کرده و مجددا بر روی آن محکم کنید . در صورتی که می خواهید ارتفاع دهنده توالت فرنگی را کاملا بر روی توالت فرنگی منزل فیکس کنید می توانید از چسب دو طرفه جهت محکم کردن استفاده کنید . زمانی که از ارتفاع دهنده بر روی توالت فرنگی استفاده می کنید دیگر امکان بستن درب توالت فرنگی وجود ندارد . افزایش دهنده ارتفاع توالت فرنگی Hard Seat تنها مدل از ارتفاع دهنده های توالت فرنگی پلاستیکی می باشد که خود دارای درب جداگانه می باشد . 

   

                                                                                                                                                                                                                                                    

 

2 -  دومین انتخاب در میان مصرف کنندگان به صندلی ارتفاع دهنده توالت فرنگی بر می گردد . این صندلی افزایش دهنده ارتفاع توالت فرنگی دارای 4 پایه محکم می باشد که بر روی زمین قرار می گیرد و با وجود این 4 پایه ، فرد در هنگام  استفاده ز آن احساس امنیت بیشتری می کند . پایه های این ارتفاع دهنده توالت فرنگی قابلیت آن را دارا می باشند که در 7 حالت مختلف از 42 سانتیمتر تا 57 سانتیمتر از سطح  تنظیم شود .قابلیت تنظیم ارتفاع این امکان را به شما می دهد تا ارتفاع این صندلی افزایش دهنده توالت را متناسب با قد شخص استفاده کننده تنظیم کنید . این صندلی به صورت مبله  می باشد بدین معنی که در 2 طرف آن دسته هایی وجود دارد که شخص باکمک آن دسته ها می تواند به راحتی بر روی توالت فرنگی نشسته و از روی آن بلند شود. فاصله این 2 دسته از هم 48 سانتیمتر بوده و استفاده از آن برای افرادی توصیه می شود که سایز قسمت ران و باسن آنها لاغر یا معمولی باشد . اگر سایز ران بزرگ بود می توانید از صندلی ارتفاع دهنده توالت فرنگی اور سایز یا مناسب برای افراد چاق استفاده کنید . این صندلی بالابر توالت فرنگی دارای یک لگن ته باز می باشد که فاصله بین صندلی و توالت فرنگی را پوشش داده و از ترشح جلوگیری می کند .

 

                                                                                                                       

3 - سومین رتبه در میان افزایش دهنده های محبوب توالت فرنگی در میان مشتریان به افزایش دهنده توالت فرنگی دسته دار اختصاص دارد . این ارتفاع دهنده خارجی از جنس پلاستیک بسیار مقاوم ساخته شده است که تحمل وزن تا 130 کیلوگرم را دارا می باشد . البته به شرط آنکه شخص استفاده کننده برای نظافت به یک دستمال مرطوب بسنده کند . زیرا دهانه این ارتفاع دهنده توالت فرنگی نسبت به دهانه توالت فرنگی کوچک تر بوده و شستشو را برای افراد سنگین وزن مشکل می کند ولی افراد لاغر و یا متوسط اندام که دارای ران و باسن معمولی می باشند در استفاده از این محصول به مشکلی برخورد نخواهند کرد . از ویژگگی های بارز این ارتفاع دهنده می توان به دسته های آلمینیومی با روکش فوم نرم آن اشاره کرد که نشست و برخاست را برای فرد از روی توالت فرنگی آسان تر و ایمن تر می گرداند . به دلیل آنکه این ارتفاع دهنده توالت دسته دار بر روی خود توالت فرنگی نصب می شود فضای خیلی کمی را به خود اختصاص می دهد. برای نصب این ارتفاع دهندهخ کافی است درب و حلقه توالت فرنگی را کاملا باز کرده و یا به قسمت عقب تکیه دهید سپس قسمت بر آمده را داخل دهانه توالت فرنگی قرار داده تا در داخل آن چفت شود سپس با چرخانده پیچ جلویی ارتفاع دهنده بست پلاستیکی را به لبه جلویی توالت قفل می کنید . حالا با خیال راحت می توانی به وسیله گرفتن دسته ها از ارتفاع دهنده توالت فرنگی دسته دار استفاده کنید . 

                                                                                                                            

 

4 - افزایش دهنده ارتفاع توالت فرنگی  TOP یک ارتفاع دهنده از جنس پلاستیک مقاوم می باشد که به راحتی به وسیله 3 بست آلمینیومی بر روی انواع توالت فرنگی استاندارد نصب می شود . این ارتفاع دهنده نسبت به محصولات مشابه از دهانه باز تری برخوردار بوده وشستشو را برای افراد چاق آسان تر می کند .قسمت جلوی افزایش دهنده ارتفاع توالت فرنگی تاپ به صورن نیم هلال باز بوده و استفاده از شلنگ و دست را جهت شستشوی بدن اسانتر می گرداند. به دلیل جمع و جور بودن این ارتفاع دهنده برای سرویس بهداشتی هایی که کوچک بوده و فضای زیادی ندارند توصیه می شود . استفاده از این ارتفاع دهنده توالت برای افراد سنگین وزن تا 130 کیلوگرم توصیه می شود .

                                                                                                         

5 - رتبه پنجم محبوبیت در میان ارتفاع دهنده های توالت فرنگی به صندلی مبله توالت با ارتفاع قابل تنظیم اختصاص می یابد . بدون شک این صندلی افزایش دهنده توالت فرنگی یکی از بهترین های در نوع خود می باشد در صورتی که بخواهید با ژرداخت مبلغی بیشتر یک محصول تمام عیار و لاکچری داشته باشید. از خصوصیات منحصر به فرد این صندلی ارتفاع دهنده توالت فرنگی می توان به دسته های متحرک آن اشاره کرد . دسته های متحرک ، استفاده از این صندلی را برای افراد سنگین وزن میسر می سازد . این صندلی توالت مبله دارای یک نشیمگاه جلو باز نرم می باشد که هم شستشو را آسان تر می گرداند و هم این محصول را برای افرادی که عمل جراحی لگن انجام  داده اند قابل استفاده می گرداند. پس از انجام عمل لگن بنا به توصیه پزشکان بهتر از ارتفاع توالت فرنگی افزایش یافته و قسمت نشیمنگاه توالت فرنگی نرم باشد تا از وارد شدن فشار به قسمت باسن و لگن جلوگیری شود. بدنه محکم این صندلی ارتفاع دهنده توالت فرنگی قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلوگرم را دارا می باشد . پایه های این صندلی توالت مبله در 6 حالت مختلف از ارتفاع 35 سانتیمتر تا 62 سانتیمتر از سطح زمین قابلیت تنظیم ارتفاع داشته و آن را مناسب برای استفاده هر شخصی با هر میزان قد و وزن می گرداند. از خصوصیات منحصر به فرد دیگر صندلی توالت مبله با ارتفاع قابل تنطیم به دارا بودن لگن ته بسته ( مخزن ) می توان اشاره کرد که به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر استفاده از این صندلی بر روی توالت فرنگی در سرویس بهداشتی ، بتوانید از آن در داخل اتاق و در کنار تخت بیمار به عنوان یک صندلی توالت فرنگی مخزن دار استفاده کتید . این صندلی افزایش دهنده ارتفاع توالت فرنگی دارای یک پشتی با تاکیه گاه نرم و بزرگ می باشد که هم به شما اجازه می دهد که آن را در 3 حالت گوناگون به طرف جلو و عقب تنظیم کرده و هم اینکه در صورت لزوم  آن را از صندلی مبله جدا کنید . این جدا کردن زمانی رخ می دهد که قصد آن را داشته باشید که صندلی افزایش دهنده بر روی توالت قرار دهید و وجود پشتی و برخورد آن با مخزن آب پشت توالت فرنگی مانع از آن شود که دهانه نشیمنگاه صندلی توالت روبه روی دهانه توالت فرنگی قرار گیرد .

                                                                                                                                   

6 -  ششمین ارتفاع دهنده توالت فرنگی یک صندلی مبله می باشد که برای استفاده افراد سنگین وزن طراحی و تولید شده است . این صندلی ارتفاع دهنده توالت فرنگی دارای 2 دسته در طرفین بوده که نشستن و بلند شدن را برای فرد آسان تر می کند .فاصله این در دسته از هم 59 سانتیمتر می باشد که نشستن و شستشو را برای افرادی چاق با ران های بزرگ ممکن می سازد . پایه های این صندلی توالت قابلیت تنظیم ارتفاع از 42 تا 57 سانتیمتر را دارا می باشد. وقتی که شما ارتفاع صندلی  توالت را بالاتر می آورد ، فاصله ای بین این صندلی و توالت فرنگی ایجاد می شود که باعث ترشح در هنگام ادرار ، مدفوع و یا شستشوی شخص خواهد شد . جهت پیشگیری از این مشکل بر روی این صندلی افزایش دهنده ارتفاع توالت فرنگی یک قیف 13 سانتی ته باز تعبیه شده تا از پاشش و ترشح جلوگیری شود .  علاوه بر استفاده از این صندلی افزایش دهنده بر روی توالت فرنگی ، از آن جهت استفاده بیمارانی که توانایی  رفتن به سرویس بهداشتی را ندارند ، به عنوان صندلی توالت مخزن دار در کنار تخت بیمار نیز می توانید استفاده کنید . به دلیل استفاده افراد سنگین وزن از این صندلی توالت بالابر ، تمام اتصالات صندلی به صورت جوشکاری شده بوده و قابلیت تحمل وزن تا 140 کیلوگرم را دارا می باشد .

                                                                                                  

7 - مقام هفتم محبوبیت در میان کاربران می رسد به افزایش دهنده ارتفاع توالت فرنگی سافت ، این ارتفاع دهنده توالت فرنگی از الیاف پلاستیکی ساخته شده است به همین خاطر قسمت نشیمنگاه آن ، نسبت به مدل های دیگر ارتفاع دهنده های توالت فرنگی نرم تر می باشد ولی بیهع مرور زمان و در اثر استفاده این نرمی می تواند باعث کاهش ارتفاع این افزایش دهنده توالت فرنگی شود . این تشک ارتفاع دهنده توالت فرنگی در 2 ارتفاع 5 و 10 سانتیمتر موجود می باشد که بنا به قد شخص استفاده کننده می توانید سایز مد نظر را انتخاب کنید . تشک ارتفاع دهنده توالت فرنگی 5 سانتی جهت نرم تر کردن نشیمنگاه توالت جهت استفاده افرادی که تحت عمل جراحی لگن قرار گرفته اند نیز استفاده می شود . تشک ارتفاع دهنده توالت فرنگی لرد به وسیله 4 عدد چسب ولکرو به حلقه نشیمنگاه توالت فرنگی متصل می شود . این ارتفاع دهنده توالت نسبت به مدل های دیگر ارزان تر بوده و جهت استفاده کوتاه مدت پیشنهاد می شود . قسمت دهانه جلو تشک ارتفاع دهندهع توالت فرنگی لرد باز بوده و شستشوی بدن را برای شخص استفاده کننده آسانتر می سازد . رویه این ارتفاع دهنده توالت از جنش چرم مصنوعی با قابلیت شستشو می باشد . 

                                                                                                                           

8 - رتبه هشتم در میان انواع ارتفاع دهنده توالت فرنگی به بالابر برقی نشیمنگاه توالت فرنگی با بیده اختصاص می یابد . این بالابر برقی اتوماتیک یک چهارچوب یا فریم فولادی می باشد که بر روی توالت فرنگی قرار می گیرد . این فریم توالت فرنگی مجهز به یک موتور و دم جک می باشد که به وسیله برق توانایی آن را دارد تا بیمار را از حالا ایستاده به حالت نشسته بر روی توالت فرنگی در آورده و پس از انجام کار مجددا ، بیمار را از حالت نشسته به حالت ایستاده از روی توالت فرنگی در آورد . از این فریم ارتفاع دهنده توالت فرنگی برقی علاوه بر سرویس فرنگی ، بر روی توالت زمینی هم می توان استفاده کرد با این تفاوت که زمانی که می خواهید از آن بر روی توالت زمینی استفاده کنید جهت جلوگیری از پاشش ترشحات می بایست از قیف بلند  بهره برد. علاوه بر آن اگر بیمار قادر به طی مسافت از اتاق تا سرویس  بهداشتی را نداشته باشد با استفاده از یک لگن ته بسته یا مخزن بر روی فریم اتومات  بالابر ارتفاع توالت فرنگی ، از آن در کنار تخت بیمار نیز می توان استفاده کرد و پس از انجام کار ، لگن را در توالت تخلیه کرده ، شستشو داده و برای دفعه بعد بر روی ارتفاع دهنده توالت فرنگی برقی قرار داد . به دلیل قیمت نسبتا بالای این محصول نسبت به محصولات مشابه از این ارتفاع دهنده توالت کمتر استقبال می شود ولی اگر شما از بیماری نگهداری می کنید که به هر دلیل از جمله کهولت سن و یا معلولیت قادر به نشستن و بلند شده بر روی توالت فرنگی نمی باشد تنها گزینه جهت رفع این مشکل استفاده از بالابر برقی نشیمنگاه توالت فرنگی می باشد . 

 

 

 

                                                                                                                

 

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر