فروشگاه شعبه پاسداران 09124946733
مقالات

مناسب سازی سرویس بهداشتی و توالت منزل برای سالمندان

سرویس بهداشتی منازل یک از مهمترین بخش های خانه می باشدکه به دلیل استفاده از مواد سخت و برنده مانند آینه ، شیر الات و کاشی و سرامیک در آن ، از اهمیت ویژه ای در بحث ایمن سازی منازل جهت استفاده سالمندان ، بیماران و معلولین برخوردار می باشد. افتادن و سر خوردن سالمند در سرویس بهداشتی به دلیل وجود این مواد ، باعث اسیب های جدی به سالمندان خواهد شد . در این مقاله به نحوه ایمن سازی و وسایل مرد نیاز جهت مناسب سازی محیط سرویس بهداشتی و توالت منازل پرداخته می شود.

استفاده از دستگیره های کمکی سالمند برای حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط

با استفاده از دستگیره های کمکی سالمند در توالت ، شخص معلول ، بیمار و یا سالمند می تواند با کمک آنها ، به آسانی و با حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط و افتادن بر روی توالت فرنگی و یا صندلی توالت فرنگی بنشیند و پس از اتمام کار از روی توالت فرنگی بلند شود . دستگیره های کمکی سالمند معمولا به دیوار کنار توالت نصب می شوند

با ناتوانی جنسی چه کنم ؟ راهنمای ساده و بی پرده برای آقایان

سوالات رایج آقایان در مورد پروتز الت کلوپلاست

فن آوری های نوین در حوزه سالمندان

با افزایش جمعیت سالمندان در جوامع و مواجه با پدیده سالمندی جامعه ، کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند تا با به کارگیری فن آوری های نوین در حوزه سالمندان شرایط لازم در راستای افزایش استقلال سالمندان و فعال کردن آنها در اجتماع را به وجود آورند.

به چه دلایلی می بایست از سالمند در منزل نگهداری کنیم ؟

هزینه های بالای نگهداری سالمندان در بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان و نقش مخرب روحی که این مراکز در سلامت روحی و روانی شخص سالمند ایفا می کنند بسیاری از خانواده ها را به این نتیجه رسانده که از سالمند خانواده خود در محیط منزل پذیرایی کنند.

چگونه سالمندان بیمار را از رختخواب بیرون آوریم ؟

نگهداری سالمندان در محیط خانه نیازمند آموزش صحیح مراقبت از سالمند درمنزل توسط شخصی که وظیفه نگهداری از سالمند بیمار را بر عهده گرفته است ؛ می باشد . شما با آموزش صحیح این فنون در کنار استفاده از وسایل کمکی و توانبخشی در حوزه نگهداری سالمندان در منزل خواهید توانست محیطی ایمن برای سالمندان و مراقب در محیط خانه فراهم آورید و از فشار ها و آسیب های جسمی و روانی که سلامت شما به عنوان مراقب و همچنین شخص سالمند را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری سالمندان در مراک

نقش فعالیت های مذهبی در دستیابی افراد به سالمندی سالم

با بالارفتن سطح سلامت جامعه و به طبع آن طول عمر بیشتر افراد ، بافت جمعیتی جوامع با افزایش سن رو به رو شده است . با افزایش جمعیت سالمندان ،یکی از مهمترین اهداف در این جوامع، فراهم کردن شرایطی می باشد تا افراد آن جامعه ، به هنگام رسیدن به سن سالمندی از سلامتی لازم برخوردار بوده و در اصطلاح سالمندی فعال ، موفق ، پویا و سالم باشند.

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود کیفیت زندگی سالمندان

استفاده از تکنولوژی در نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل و کنترل و ارزیابی سطح سلامتی آنها می تواند نقش به سزایی ایفا کند . تا بتوان از این افراد در داخل منزل و بدون نیاز به مراکز درمانی و مراقبتی ، نگهداری به عمل آورد . تکنولوژی های روز دنیا بالاخص اینترنت اشیائ می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد .

مناسب سازی محیط خانه جهت زندگانی ایمن سالمند تنها

بعضی از سالمندان مایلند که مستقل و بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. این تصمیم ، فرد سالمند و مراقب را دچار چالش های جدیدی می نماید . عواملی مانند تغییرات جسمانی ، روحی ، ایمنی محیط زیست ، مسائل پزشکی ، مسلئل اقتصادی و سایر معضلات می توانند این تصمیم زندگی تنها سالمند را تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها توانایی فرد سالمند را تحت الشعاع قرار می دهد و اطرافیان را دچار سردرگمی می کند وو سوال مهمی را به وجود می آورد که آیا این فرد قادر است به تنهایی با فاکتورهای ذکر شده مقابله کند ؟ از آنجا که تصم

پیشگیری از افتادن سالمندان در منزل

برای پیشگیری از افتادن شخص که می تواند سبب آسیب های غیر قابل جبرانی مانند شکستن لگن خاصره و یا استخوان های دیگر شود، فرد مراقب می بایستی از هر وسیله استفاده کند.ترس از افتادن باعث کاهش تحرک و یا حتی بی تحرکی در فرد می شود. عدم تحرک خود می تواند خطر افتادن را افزایش دهد و هم چنین منجر به مسائل جدی سلامتی ، مانند ترومبوز سیاهرگ های عمقی ( تشکیل لخته خون مخصوصا در پاها ) کاهش عملکرد کلیه ها ، کاهش متابولیسم و بالاخره کاهش کیفیت حیات شود.

نقل و انتقال سالمندان فاقد حرکت

جهت حرکت دادن فرد از بستر و جا به جا کردن او ، مراقب احتیاج به آموزش و قدرت بدنی دارد. بدون آموزش فرد مراقب به اسانی در معرض اسیب عضلات و استخوان کمر قرار دارد. جهت حرکت کردن فرد از بستر و قرار دادن وی بر روی ویلچر ، مراقب به اموزش توسط پرستار حرفه ای نیاز دارد.

چگونه مناسب ترین دستگیره کمکی سالمندی را برای خانه خود انتخاب کنید

چگونه مناسب ترین دستگیره کمکی سالمندی را برای خانه خود انتخاب کنید

دستگیره سالمندی برای کمک به حفظ تعادل و کاهش خستگی در هنگام ایستادن مورد استفاده واقع می شود. از دستگیره کمکی سالمندی در حمام ، سرویس بهداشتی ، اتاق خواب ، آشپزخانه راهرو و دیگر نقاط خانه برای  سالمندان ، افراد دارای معلولیت و افرادی که پس از آسیب یا بیماری هایی که تعادل یا تحرک فرد را مختل می کند مورد استفاده قرار می گیرد . در این مقاله تمرکز اصلی ما معرفی دستگیره های کمکی می باشد که در حمام و در کنار وان و یا دستگیره های کمکی که کنار توالت فرنگی در سرویس بهداشتی نصب می شود ؛ خواهد بود. دستگیره های کمکی سالمندی در سایزها و اندازه های گوناگون وجود دارد . همچنین از نظر جنس نیز دستگیره سالمندی استیل و دستگیره سالمندی فولادی را می توان نام برد که در این مقاله بر معرفی هر کدام و نحوه استفاده از آنها پرداخته خواهد شد . 

 

چرا می بایست از دستگیره سالمندی استفاده کنیم ؟

 

بسیاری از افتادن ها برای افراد سالمند در حمام اتفاق می افتد ، حمام خطرناک ترین نقطه در منزل برای افراد سالمند می باشد جایی که سطوح لغزنده مانند وان ، کف دوش و دیواره های کاشی صاف در کنار استفاده از مواد شوینده و زمین خیس ، شرایطی را ایجاد می کند که هر لحظه خطر افتادن ، شخص سالمند را در هنگام استحمام تهدید کند . دستگیره های سالمندی که در مکان های مناسب در حمام و سرویس بهداشتی نصب شوند می توانند از لیز خوردن و افتادن در حمام جلوگیری کنند . هنگامی که در کنار توالت  نصب می شوند ، می توانند به نشستن و ایستادن شخص سالمند کمک کنند و هنگامی که در کنار روشویی سرویس بهداشتی قرار گیرند ، دستگیره سالمندی می تواند ثبات و تعادل بیشتری را ایجاد کند .

 

انواع دستگیره های سالمندی 

 

میله های کمکی سالمندی در ابعاد ، اندازه ها و متریال و رنگ های گوناگون  عرضه می شود . که بنا به محیط و شرایطی که می خواهید از دستگیره سالمندی استفاده کنید ؛ انتخاب می گردد. رایج ترین انواع دستگیره های کمک سالمندی عبارتندز : 

 

  • دستگیره سالمندی دیواری  

این مدل از دستگیره های سالمندی بر روی دیوار حمام ، سرویس بهداشتی ، اتاق خواب یا راهرو به وسیله پیچ و رولپلاک نصب می شود و از مقاومت بالایی برای تحمل وزن بر خوردار می باشند. دستگیره سالمندی استیل ، دستگیره سالمندی لرد ، دستگیره سالمندان الکترواستاتیک اعم از سفید و مشکی  در این گروه قرار می گیرند. دستگیره های سالمندی دیواری در ابعاد گوناگون 30  45  60  و 90 سانتی متری موجود می باشد و از نظر شکل می توان آنها را به اشکال مستقیم و زاویه دار ارائه کرد . 

 

  • دستگیره ایمنی نصب شونده برروی دیواره وان 

این مدل دستگیره سالمندی به صورت U شکل می باشد که بر روی دیواره لبه وان به وسیله پیچ های سر خود نصب شده تا شخص سالمند در هنگام استحمام در وان از آن جهت ورود ، خروج از وان و به منظور حفظ تعادل و جلوگیری از افتادن از آن استفاده کند . 

 

  • دستگیره ایمنی سالمندی مکشی 

دستگیرهای ایمنی مکشی به وسیله قاپک های ساکشنی به دیوار متصل می شوند و بهتر است به عنوان یک دستگیره کمکی موقت مورد استفاده قرار گیرند  .به طور مثال زمانی که به مسافرت می روید و نیاز به استفاده از دستگیره کمکی در کنار توالت فرنگی یا حمام را دارید و یا اینکه عمل جراحی بر روی پاها صورت گرفته و به دستور پزشک معالج در دوره نقاهت جهت نشست و برخاست از روی توالت فرنگی یا حفظ تعادل در حمام می بایست از دستگیره ایمنی سالمندی استفاده کنید و پس از سپری کردن دوره نقاهت نیازی به استفاده از دستگیره کمکی سالمندی نخواهید داشت و برای این مدت کوتاه مایل به سوراخ کردن دیوار و نصب دستگیره هاس سالمندی دیواری نیستید. توجه داشته باشید دستگیره های ایمنی مکشی معمولا برای کمک به حفظ تعادل استفاده می شوند و برای حمایت از وزن کامل بدن شما در نظر گرفته نمی شوند . مکش میله های کمکی را را به صورت منظم بررسی کنید ، زیرا ممکن است به مرور زمان از میزان خلا زیر قاپک ها کم شده و از امنیت دستگیره کاسته شود . میله های ایمنی مکشی سالمندی را فقط بر روی سطوح صیقلی مانند کاشی و سرامیک استفاده کنید .و هرگز از آن بر روی دیوارهای گچی یا چوبی استفاده نکنید .

 

  • دستگیره کنار توالت فرنگی تاشو 

از انجایی که از این دستگیره کمکی سالمندی در کنار توالت فرنگی استفاده می شود از آن با نام دستگیره کنار توالت فرنگی تاشو نام برده می شود . نقشه مهندسا اکثر سرویس های بهداشتی به گونه ای طراحی شده است که فاصله توالت فرنگی با یکی از دیوارهای جانبی کم و با یکی دیگراز دیوار ها زیاد می باشد. در این هنگام ما بر روی دیوار نزدیک از دستگیره سالمندی مستقیم یا زاویه دار استفاده می کنیم . و بر روی دیواری که فاصله بیشتری دارد و امکان نصب دستگیره سالمندی مستقیم یا زاویه دار وجود ندارد از دستگیره کمکی سالمندی تاشو استفاده می کنیم . دستگیره کنار توالت فرنگی تاشو به دیوار پشت توالت فرنگی نصب شده و موازی با توالت فرنگی قرار می گیرد . در صورتی که نیازی به استفاده به دستگیره کمکی نباشد می توانید دستگیره سالمندی را به سمت بالا بر روی دیوار جمع کنید . دستگیره کنار توالت فرنگی تاشو در 2 اندازه 65 و 75 سانتی متری عرضه می شود . برای انتخاب اندازه مناسب دستگیره کمکی تاشو به این نکته دقت کنید که لبه دستگیره سالمندی می بایست از لبه نشمنگاه  توالت فرنگی جلوتر قرار گیرد. برای راحتی سالمند بر روی دستگیره کمک سالمندی تاشو یک میله جهت قرار دادن دستمال توالت تعبیه شده است . این دستگیره سالمندی تاشو به وسیله 6 عدد پیچ و رولپلاک به دیوار نصب می شود . اگر دیوار سرویس بهداشتی دارای مقاومت کافی نباشد می توانی از دستگیره کنر توالت فرنگی تاشو پایه دار استفاده کنید . پایه های این مدل دستگیره سالمندی باعث می شود فشار وارده بر دستگیره علاوه بر دیوار بر روی زمین نیز منتقل شود . از دستگیره سالمندی تاشو علاوه بر کنار توالت فرنگی ، در کنار تخت خواب بیمار نیز می توان استفاده کرد .

 

 

 

  • دستگیره سالمندی ایستاده 

 

این مدل دستگیره یک میله بلند می باشد که از کف حمام شروع شده و تا سقف حمام ادامه می یابد . از این میله ایستاده در کنار وان یا دوش حمام اتفاده می کنند تا به شخص جهت ورود و خروج به وان کمک کند . همچنین اشخاص کم توان به چنگ زدن به این دستگیره کمکی می توانند در هنگام استحمام تعادل خود را حفظ کرده  با تکیه دادن به آن از ارد شدن فشار به پاها و کمر جلوگیری کنند . 

 

 

  • چهارچوب کمکی توالت فرنگی 

 

این مدل از دستگیره کمکی سالمندی نیازی به نصب بر روی دیوار ندارد . در واقع این دستگیره سالمندی یک چهارچوب فلزی بسیار مقاوم می باشد که توالت فرنگی در میان آن قرار می گیرد و شخص سالمند در هنگام استفاده از توالت فرنگی با گرفتن دسته های چهارچوب کمکی به راحتی بر روی توالت فرنگی نشسته و یا از روی آن بر می خیزد . به دلیل آنکه فریم توالت فرنگی ایمن به دیوار یا کف سرویس بهداشتی نصب نمی شود در هنگام استفاده ، از وارد آوردن فشار به یک طرف چهارچوب خودداری کنید . این بدان معنی می باشد که افرادی که یک دست آنها شکسته و یا اینکه از کار افتاده نمی بایست از چهارچوب کمکی توالت فرنگی استفاده کند و به جای آن از انواع دستگیره سالمندی دیواری باید استفاده کنند . ارتفاع چهارچوب کمکی توالت فرنگی در 2 سایز کوتاه ( 60 سانتیمتر )  و بلند ( 70 سانتیمتر ) قابل  ارائه می باشد . 

 

هنگام انتخاب دستگیره سالمندی چه نکاتی را باید در نظر گرفت 

 

هنگام انتخاب میله های سالمندی برای حمام منزل و جهت استفاده یک یا دو نفر خاص هیچ قانون و استاندارد کلی وجود ندارد و ما محیط را با توجه به شرایط خاص شخص استفاده کننده می بایست به وسیله دستگیره های سالمندی و دیگر ابزار ایمنی سالمندی مناسب سازی کنیم .، بهترین مدل و اندازه برای شمابه عنوان یک کیس خاص ،  به توانایی ها ، شرایط محیطی و فیزیکی و نیاز های منحصر به فرد شما بستگی دارد . برای مثال ، چقدر از فضای حمام جهت نصب دستگیره سالمندی قابل دسترس می باشد . آیا شخص سالمند در هنگام استحمام از ویلچر استفاده می کند . اگر از صندلی حمام چرخدار استفاده می شود و حمام فضای لازم جهت مانور دادن روی صندلی را ندارد بهتر است از دستگیره های تاشو دیواری استفاده شود . یا اینکه اگر یک مراقب یا پرستار در هنگام حمام کردن به شخص سالمند کمک می کند ، میله هایی را انتخاب کنید که فضای کافی را در قسمت وان یا دوش برای 2 نفر فراهم کند و مزاحمتی برای آنها نداشته باشد . مقاومت دستگیره های سالمندی از نظر تحمل وزن با یکدیگر متفاوت می باشد برای مثال دستگیره های سالمندی با قطر 25 میل دارای تحمل وزن تا 150 کیلوگرم و دستگیره های کمکی سالمندی با قطر لوله 32 میل تا 250 کیلوگرم تحمل وزن دارند بنابراین در هنگام انتخاب دستگیره سالمندی به وزن شخصی که می خواهد از دستگیره کمکی جهت نشستت و بلند شدن و حفظ تعادل استفاده کند ؛ دقت کنید .

 

محل نصب دستگیره سالمندی 

 

اگر مکانی که قصدمناسب سازی فضای آن را جهت استفاده سالمندان و معلولین دارید یک مکان عمومی باشد می بایست از استاندارد های موجود جهت نصب دستگیره های سالمندی تبعیت کنید ولی اگر قصد دارید منزل خود را برای زندگی ایمن تر و اسان تر یک سالمند مناسب سازی کنید هیچ استاندارد ی جهت محل نصب دستگیره سالمندی وجود ندارد و همه چیز بر می گردد به شرایط فیزیکی و جسمانی شخص استفاده کنند و شرایط مکانی که می خواهید مناسب سازی کنید . قد شخص سالمند چقدر است . میزان توانایی وی جهت برخاستن از روی توالت فرنگی چقدر است . دست راست او توانایی دارد یا دست چپ ؟ هنگام بلند شدن از روی توالت فرنگی آیا توان آن را دارد ازیک دست استفاده کند یا اینکه باید هر دو دست خود کمک بگیرد . ایا زمانی که می خواهد به درون وان برود نیاز به دستگیره کمکی دارد یا نه ؟ آیا زمانی که می خواهد در کنار روشویی یا دوش حمام بایستد نیاز دارد به وسیله یک دستگیره کمکی تعادل خود را حفظ کند ؟ این سوالاتی است که می بایست از خود و شخص سالمند بپرسید تا بدانید چه مدل دستگیره ای را کجا باید نصب کنید . جهت مشاوره و بازدید کارشناسی می توانید با کارشناسان مدیکال بازار در ارتباط باشید . 09124946733

 

نحوه نصب دستگیره های سالمندی 

 

دستگیره های سالمندی مستقیم بر روی دیوار هایی نصب می شود که فاصله کمی تا محل نشستن دارد به گونه ای که فرد سالمند به راحتی بتواند دستگیره کمکی را گرفته و از آن استفاده کند . شما می توانید دستگیره کمک سالمندی را به صورت عمودی ، افقی یا متمال بر روی دیوار نصب کنید . دستگیره های سالمندی تاشو اصولا زمانی نصب می شود که دیواری در نزدیکی محل نشستن یا ایستادن وجود نداشته باشد . برای مثال اگر در یک طرف یا 2 طرف توالت فرنگی دیوار نزدیک وجود نداشت دستگیره سالمندی تاشو به دیوار پشت توالت فرنگی نصب شده و موازی با توالت فرنگی قرار می گیرد . 

 

میله های سالمندی از چه جنسی ساخته می شوند ؟ 

 

دستگیره های سالمندی از 3 جنس لوله فولادی با روکش استیل ، لوله فولادی با روکش رنگ الکترواستاتیک و آلمینیوم با روکش ABS  ساخته می شوند . ااگر محیطی که می خواهید در آنجا از دستگیره سالمندی استفاده کنید مانند حمام یا استخر دارای رطوبت باشد بهتر از دستگیره سالمندی استیل استفاده شود . دستگیره های سالمندی استیل در مقابل رطوبت مقاوم بوده و زنگ نمی زنند . اگر محیط که می خواهید به وسیله میله های سالمندی ایمنی مناسب سازی کنید خشک بوده و رطوبتی ندارد ( مانند محیط سرویس بهداشتی ، راهرو ، اتاق خواب ) می توانید از دستگیره های سالمندی فولادی با روکش رنگ الکترواستاتیک استفاده کنید این مدل دستگیره های ایمنی در 2 رنگ سفید و مشکی موجود می باشد .اگر دست شخص سالمند گیرایی لازم را ندارد بهتر است از دستگیره آلمینیومی با روکش ای بی اس استفاده کنید این مدل دستگیره نسبت به دستگیره های سالمندی دیگر قطر بیشتری داشته و دارای روکشی عاج دار یا شیار دار می باشد که از لیز خوردن دست شخص توان یاب پیشگیری می کند. 

 

طول دستگیره های سالمندی چقدر است ؟ 

 

اندازه استاندارد برای ساخت دستگیره های سالمندی مستقیم 30 - 45 - 60 - 90 سانتی متر می باشد که بنا به اندازه دیوار و محل قرار گیری دستگیره قابل انتخاب است . طول دستگیره سالمندی تاشو 65 و 75 سانتیمتر می باشد . دستگیره های تاشو پایه دار در اندازه 75 سانتی متر تولید می شود .

 

نصب دستگیره های سالمندی 

 

دستگیره های سالمندی به وسیله سوراخ کردن دیوار به وسیله دلر و قرار دادن رولپلاک در سوراخ ها و محکم کردن دستگیره ایمنی به وسیله پیچ انجام می شود . اگر خود شما ابزارات و دانش لازم را جهت نصب دستگیره سالمندی دارا می باشید به راحتی می توانید میله سالمندی را بر روی دیوار نصب کنید . در غیر اینصورت می توانید با تماس با مدیکال بازار درخواست ارسال دستگیره های سالمندی به همراه نصاب را داشته باشید تیم نصب ما با تکیه به تجربه چندین ساله بهترین محل نصب را در محل شما انتخاب کرده و با دقت و ظرافت کافی به بهترین و زیباترین شکل ، اقدام به نصب دستگیره سالمندی در سرویس بهداشتی ، حمام یا هخر نقطه ای که مد نظر شما باشد ؛ خواهند کرد . 

 

قیمت دستگیره های سالمندی 

 

از نظر قیمت دستگیره های فولادی با روکش رنگ الکترواستاتیک مستقیم از سایر دستگیره ها ارزان تر می باشد . دستگیره های استیل به دلیل گران تر بودن لوله استیل نسبت به لوله فولادی گران تر خواهند بود . البته اندازه خود دستگیره هم در قیمت دستگیره سالمندب بی تاثیر نیست مسلما قیمت دستگیره سالمندی 60 سانتی متری استیل نسبت به قیمت دستگیره سالمندی 30 سانتی استیل بیشتر خواهد بود . دستگیره های سالمندی استیل و استاتیک به دلیل اینکه در داخل تولید می شوند از نظر قیمت از دستگیره های سالمندی آلمینیومی با روکش پلاستیک خارجی ارزان تر خواهند بود . دستگیره های سالمندی تاشو هم همیشه از دستگیره های سالمندی مستقیم گران تر می باشند . همچنین دستگیره سالمندی تاشو پایه دار قیمت بیشتری نسبت به دستگیره سالمندی تاشو بدون پایه خواهد داشت . 

 

از کجا میله های سالمندی را خریداری کنیم 

 

فروشگاه های لوازم پزشگی و یا سایت های آن لاین فعال در این زمینه اقدام به فروش دستگیره های سالمندی می کنند . ولی اگر یک فروشگاه جهت مشاهده ، انتخاب و خرید حضوری در تهران را می خواهید ما فروشگاه تجهیزات سالمندی مدیکال بازار را پیشنهاد می کنیم . در این فروشگاه انواع  و اقسام دستگیره ههای ایمنی سالمندی در اندازه های مختلف ، ساخت تمامی شرکت های تولید کننده داخلی و نمونه های موجود خارجی در بازار ایران را می توانید از نزدیک دیده و متناسب با نیاز خود خریداری کنید . همچنین جهت خرید آن لاین دستگیره های  سالمندی با کلیک بر روی خرید انواع دستگیره های کمکی  سالمندی به راحتی وارد سایت فروشگاهی مدیکال بازار شده و با بهترین قیمت دستگیره سالمندی خود را انتخاب و خرید کرده و درب منزل تحویل بگیرید . 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر