فروشگاه شعبه پاسداران 09124946733
مقالات

مناسب سازی سرویس بهداشتی و توالت منزل برای سالمندان

سرویس بهداشتی منازل یک از مهمترین بخش های خانه می باشدکه به دلیل استفاده از مواد سخت و برنده مانند آینه ، شیر الات و کاشی و سرامیک در آن ، از اهمیت ویژه ای در بحث ایمن سازی منازل جهت استفاده سالمندان ، بیماران و معلولین برخوردار می باشد. افتادن و سر خوردن سالمند در سرویس بهداشتی به دلیل وجود این مواد ، باعث اسیب های جدی به سالمندان خواهد شد . در این مقاله به نحوه ایمن سازی و وسایل مرد نیاز جهت مناسب سازی محیط سرویس بهداشتی و توالت منازل پرداخته می شود.

استفاده از دستگیره های کمکی سالمند برای حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط

با استفاده از دستگیره های کمکی سالمند در توالت ، شخص معلول ، بیمار و یا سالمند می تواند با کمک آنها ، به آسانی و با حفظ تعادل کامل و بدون ترس از خطر سقوط و افتادن بر روی توالت فرنگی و یا صندلی توالت فرنگی بنشیند و پس از اتمام کار از روی توالت فرنگی بلند شود . دستگیره های کمکی سالمند معمولا به دیوار کنار توالت نصب می شوند

با ناتوانی جنسی چه کنم ؟ راهنمای ساده و بی پرده برای آقایان

سوالات رایج آقایان در مورد پروتز الت کلوپلاست

فن آوری های نوین در حوزه سالمندان

با افزایش جمعیت سالمندان در جوامع و مواجه با پدیده سالمندی جامعه ، کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند تا با به کارگیری فن آوری های نوین در حوزه سالمندان شرایط لازم در راستای افزایش استقلال سالمندان و فعال کردن آنها در اجتماع را به وجود آورند.

به چه دلایلی می بایست از سالمند در منزل نگهداری کنیم ؟

هزینه های بالای نگهداری سالمندان در بیمارستان ها و مراکز نگهداری از سالمندان و نقش مخرب روحی که این مراکز در سلامت روحی و روانی شخص سالمند ایفا می کنند بسیاری از خانواده ها را به این نتیجه رسانده که از سالمند خانواده خود در محیط منزل پذیرایی کنند.

چگونه سالمندان بیمار را از رختخواب بیرون آوریم ؟

نگهداری سالمندان در محیط خانه نیازمند آموزش صحیح مراقبت از سالمند درمنزل توسط شخصی که وظیفه نگهداری از سالمند بیمار را بر عهده گرفته است ؛ می باشد . شما با آموزش صحیح این فنون در کنار استفاده از وسایل کمکی و توانبخشی در حوزه نگهداری سالمندان در منزل خواهید توانست محیطی ایمن برای سالمندان و مراقب در محیط خانه فراهم آورید و از فشار ها و آسیب های جسمی و روانی که سلامت شما به عنوان مراقب و همچنین شخص سالمند را مورد تهدید قرار می دهد جلوگیری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نگهداری سالمندان در مراک

نقش فعالیت های مذهبی در دستیابی افراد به سالمندی سالم

با بالارفتن سطح سلامت جامعه و به طبع آن طول عمر بیشتر افراد ، بافت جمعیتی جوامع با افزایش سن رو به رو شده است . با افزایش جمعیت سالمندان ،یکی از مهمترین اهداف در این جوامع، فراهم کردن شرایطی می باشد تا افراد آن جامعه ، به هنگام رسیدن به سن سالمندی از سلامتی لازم برخوردار بوده و در اصطلاح سالمندی فعال ، موفق ، پویا و سالم باشند.

استفاده از تکنولوژی در جهت بهبود کیفیت زندگی سالمندان

استفاده از تکنولوژی در نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل و کنترل و ارزیابی سطح سلامتی آنها می تواند نقش به سزایی ایفا کند . تا بتوان از این افراد در داخل منزل و بدون نیاز به مراکز درمانی و مراقبتی ، نگهداری به عمل آورد . تکنولوژی های روز دنیا بالاخص اینترنت اشیائ می تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد .

مناسب سازی محیط خانه جهت زندگانی ایمن سالمند تنها

بعضی از سالمندان مایلند که مستقل و بدون وابستگی به دیگران زندگی کنند. این تصمیم ، فرد سالمند و مراقب را دچار چالش های جدیدی می نماید . عواملی مانند تغییرات جسمانی ، روحی ، ایمنی محیط زیست ، مسائل پزشکی ، مسلئل اقتصادی و سایر معضلات می توانند این تصمیم زندگی تنها سالمند را تحت تاثیر قرار دهند. این فاکتورها توانایی فرد سالمند را تحت الشعاع قرار می دهد و اطرافیان را دچار سردرگمی می کند وو سوال مهمی را به وجود می آورد که آیا این فرد قادر است به تنهایی با فاکتورهای ذکر شده مقابله کند ؟ از آنجا که تصم

پیشگیری از افتادن سالمندان در منزل

برای پیشگیری از افتادن شخص که می تواند سبب آسیب های غیر قابل جبرانی مانند شکستن لگن خاصره و یا استخوان های دیگر شود، فرد مراقب می بایستی از هر وسیله استفاده کند.ترس از افتادن باعث کاهش تحرک و یا حتی بی تحرکی در فرد می شود. عدم تحرک خود می تواند خطر افتادن را افزایش دهد و هم چنین منجر به مسائل جدی سلامتی ، مانند ترومبوز سیاهرگ های عمقی ( تشکیل لخته خون مخصوصا در پاها ) کاهش عملکرد کلیه ها ، کاهش متابولیسم و بالاخره کاهش کیفیت حیات شود.

نقل و انتقال سالمندان فاقد حرکت

جهت حرکت دادن فرد از بستر و جا به جا کردن او ، مراقب احتیاج به آموزش و قدرت بدنی دارد. بدون آموزش فرد مراقب به اسانی در معرض اسیب عضلات و استخوان کمر قرار دارد. جهت حرکت کردن فرد از بستر و قرار دادن وی بر روی ویلچر ، مراقب به اموزش توسط پرستار حرفه ای نیاز دارد.

مراقبت های پس از عمل جراحی پروتز باسن

مراقبت های پس از عمل جراحی پروتز باسن

عمل بزرگ کردن باسن به دو روش انجام می شود :

 

 1  . عمل جراحی پروتز باسن برای بزرگ شدن و یا فرم دادن به آن 

 

 

پروتزهای باسن از یک پوسته سیلیکون تشکیل می شوند که دارای جنسی سخت و در عین حال انعطاف پذیر می باشند . عمل جراحی و زیبایی پروتز باسن از خطی به طول 5 سانتیمتر در چین بین دو باسن از روی ناحیه ساکروم کار گذاشته می شود . نوع پروتز باسن در معاینه ای که  قوام عضله باسن سنجیده می شود ، تعیین می گردد . از پروتز سیلیکون الاستیک با قوام سفت در افرادی که باسن غیر قرینه دارند و یا دچار افتادگی ، شلی باسن و یا د فرمگی باسن هستند ، برای افزایش حجم و سفتی باسن استفاده می شود. در موارد غیر از این از سیلیکون ژلی استفاده می شود. عمل جراحی باسن معمولا به صوذت سر پایی انجام می شود و معمولا نیازمند 2 تا 3 ساعت زمان برای انجام است . عمل جراحی پروتز باسن معمولا تحت  بیهوشی عمومی انجام می شود و این موضوع به شخص اجازه می دهد تا در حین عمل خواب باشد . پروتز باسن را در 3 قسمت می توان گذاشت : 

 

  • زیر ناحیه فاشیا 
  • لابه لای عضلات باسن 
  • زیر عضلات باسن 

 

 2 . تزریق چربی برای بزرگتر شدن باسن و یا فرم دادن به آن 

 

 

چربی را می توان از شکم ، پهلوها و ران ها ساکشن کرده و به باسن تزریق کرد . تزریق چربی برای بزرگ تر کردن باسن در مقایسه با عمل پروتز باسن به دلیل آنکه خطر پس زدن پروتز را ندارد ، عمل کم خطر تری می باشد . عمل تزریق چربی برای بزرگ کردن باسن ، عمل راحت تری بوده ولی به علت اینکه هنگام نشستن ، فشار وزن بدن به باسن وارد می شود ، باعث جابه جایی چربی و افزایش جذب آن می شود. فعالیت طبیعی بعد از 2 روز و فعالیت فیزیکی بهد از 2 هفته شروع می شود. اشکال این روش احتمال جذب چربی و نیاز به تزریق مجدد است . 

 

چه مراقبت هایی بعد از عمل جراحی باسن باید انجام گردد ؟ 

 

جراحی پروتز باسن به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد.اگر شما باسن خود را عمل کرده اید به شما توصیه می کنیم این مراقبت ها را پس از انجام عمل مراعات کرده تا هر چه سریعتر بتوانید به شرایط طبیعی زندگی برگردید و روند درمان و بهبودی را پشت سر بگذارید  بدون اینکه ، گرفتار عوارض و مشکلات بعد از  عمل شوید.

 

عوارض بعد از عمل پروتز باسن در اثر عدم رعایت مراقبت های ویژه

 

  • پارگی پروتز 
  • عفونت 
  • جابهجایی پروتز افتادگی پروتز 
  • غیر قرینه بودن باسن 
  • چرخش پروتز 

 

 

قبل از عمل ، اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از هر اقدامی پزشک خود را مطلع کنید . پیش از عمل بدانی که عمل پروتز باسن ، عمل دردناکی نیست ، پس بهتر است آرامش خود را حفظ کنید . پزشک  برای شما پس از عمل به مدت 24 ساعت استراحت مطلق تجویز خواهد کرد . مطمئن باشید که پزشک برای رعایت این مراقبت ، شما را یک شب در بیمارستان و یا کلنیک نگه خواهد داشت .

 

  • شما  باید حداقل به مدت 2 هفته بر روی باسن خود فشار وارد نکنید .  بدین گونه که هنگام نشستن از بالش های نرم در زیر باسن استفاده کرده و در هنگام خواب بر روی شکم بخوابید .بهتر به مدت یک ماه از نشستن بر روی باسن و یا اعمال فشار بر روی آن خودداری کنید .
  • راه رفتن پس از عمل ممنوعتی ندارد .
  •  در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی از توالت فرنگی هایی با ارتفاع بلند استفاده کنید تا هیچ گونه فشاری بر روی ناحیه باسن و لگن وارد نشود. اگر ارتفاع توالت فرنگی منزل شما کوتاه است می توانید از ارتفاع دهنده های سطح توالت فرنگی استفاده کنید .
  • لازم است بعد از عمل از گن های فشاری به مدت 6 تا 12 هفته استفاده کنید .
  • بعد از عمل زیبایی پروتز باسن ، تزریق هرگونه آمپول داخل باسن ممنوع می باشد . برای تزریق عضلانی از عضله روی ران یا بازو استفاده شود . 
  •  بر اساس تجویز پزشک خود از آنتی بیوتیک استفاده کرده تا دچار عفونت های موضعی نگردید . 

 


نظرات کاربران
ارسال نظر